Inregistrare  |  Autentificare  |  Recuperare parola        
 
EXPERTI CONTABILI
CONSULTANTI FISCALI
AUDITORI


Calendar fiscal




Curs valutar

Curs valutar valabil luni, 25 septembrie 2017

EUR 4.5965  
GBP 5.2337  
USD 3.8670  
CHF 3.9747  


Newsletter
Inscrie-te la newsletter si vei primi e-book-ul...
Introduceti in casuta de mai jos adresa dvs. de email pentru a primi newsletterul nostru.



Da mai departe!




Evenimente financiare

Normele Noului Cod Vamal, explicate. În practică
24.04.2016

 


Norme Noul Cod Vamal


În ultimele săptămâni au fost publicate pe site-ul Direcției Generale a Vămilor peste 20 de proiecte de ordine naționale de implementare a Noului Cod Vamal al Uniunii Europene şi a legislației secundare aferente. Pe baza acestora, operatorii economici se vor pregăti pentru derularea operațiunilor în noile condiții începând cu 1 mai 2016.



Deloitte România și BusinessMark Event Management au plăcerea să vă anunțe organizarea seminarului cu tema “Normele Noului Cod Vamal, explicate. În practică”, eveniment ce va avea loc pe 26 aprilie 2016, la Hotel Intercontinental din București.


Printre temele dezbătute în cadrul seminarului, se vor afla:



  • Noua procedură privind respingerea declarațiilor în sistemul RCDPS

  • Constituirea garanțiilor pentru toate taxele, inclusiv TVA

  • Ce se întâmplă cu operațiunile vamale aflate în derulare la data de 1 mai 2016

  • Ce se întâmplă cu autorizațiile deținute în prezent

  • Operator Economic Autorizat – obligație sau necesitate

  • Procedura de export în cazul persoanelor nestabilite în Uniune

  • Instrumente de securizare a valorii în vamă – Informații Obligatorii şi metode de ajustare

  • Redevențele şi valoarea în vamă

  • Informații despre modificarea procedurilor speciale: depozitare, prelucrare, utilizări specifice

  • Modificările aduse procedurilor simplificate


 


Specialiştii care vor analiza aceste problematici sunt:



  • Mihai Petre – Senior Manager servicii fiscale, Deloitte România;

  • Daniela Neagoe – Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte România;

  • Cosmin Dinca – Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte România;

  • Anca Lupușoru – Consultant servicii fiscale, Deloitte România.


 


Pentru detalii si inscrieri:


www.business-mark.ro


(+40 ) 021 313 98 19


alice.mitru@business-mark.ro / office@business-mark.ro.

 
8 octombrie 2015: „Noul Cod Fiscal. Noul Cod de Procedura Fiscala. Noul Cod Vamal”
06.10.2015

2016 va fi anul cu cele mai multe modificari fiscale si vamale din ultimii 10 ani, o adevarata provocare pentru mediul de afaceri. Rescrierea Codului Fiscal, a Codului de Procedura Fiscala si a Codului Vamal Unional, un proces complex si de lunga durata s-a finalizat.



In acest sens, Deloitte Romania cu sprijinul BusinessMark Event Management organizeaza seminarul „Noul Cod Fiscal. Noul Cod de Procedura Fiscala. Noul Cod Vamal”.


Evenimentul va avea loc pe data de 8 octombrie 2015, la Hotel Del Mar Mamaia, Constanţa.



Prin intermediul acestui seminar ne propunem sa analizam impreuna impactul noilor reglementari fiscale si vamale, dar si sa incercam sa identificam posibile provocari si/ sau oportunitati pentru companii.


Evenimentul va avea un caracter interactiv, iar echipa Deloitte isi propune sa adreseze toate problemele/situatiile propuse de participanti.


Printre tematicile discutate in cadrul seminarului se vor afla:



  • Reducerea cotei de TVA

  • Modificari privind impozitul pe profit

  • Modificari privind impozitul cu retinere la sursa

  • Modificari privind TVA

  • Impozitul pe venit si contributiile sociale: veniturile din activitati dependente si independente, veniturile din investitii, alte tipuri de venituri

  • Schimbari privind regimul microintreprinderilor

  • Noutati in sfera impozitelor si taxelor locale

  • Accizele din 2016

  • Modificari aduse de Noul Cod de Procedura Fiscala

  • Codul Vamal Unional – 1 mai 2016


Specialistii care vor dezbate aceste problematici sunt:



  • Ana Petrescu – Manager, Departamentul Servicii Fiscale, Impozite directe, Deloitte Romania

  • Adrian Stoian – Manager, Departamentul Servicii Fiscale, Impozitarea persoanelor fizice, Deloitte Romania

  • Alexandra Bunea-Oprisescu- Manager, Departamentul Servicii Fiscale, Preturi de transfer, Deloitte Romania

  • Mihai Petre – Senior Manager, Vama şi Comerţ International, Deloitte Romania

  • Cristian Secrieru – Senior Associate, Reff&Associatii firma de avocatura corespondenta Deloitte Romania


Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Startups.ro, DeBizz, 4Career, Learn&Go, Transilvania Business, Legal Magazin, Portal finante.ro, Revista Valoare, Roportal.ro, Bucuresteni.ro, Edumanager.ro, Administratie.ro.


Pentru detalii si inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza-ne la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro , office@business-mark.ro.


 

 
SEMINARII DE FISCALITATE SI CONTABILITATE- OCTOMBRIE 2015
05.10.2015

In luna octombrie 2015, Audit One propune o serie de seminarii pe subiecte de fiscalitate si contabilitate:


Seminar de TVA: Noul Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015


Printre noutatile semnificative ce vor fi abordate in cadrul seminarului se numara:



  • Reducerea cotei standard de TVA;

  • Cota de 5% – noile conditii de aplicare;

  • Reintroducerea masurilor de simplificare pentru livrarea de cladiri si terenuri;

  • Masuri de simplificare pentru telefoane mobile, tablete, laptopuri etc.

  • Bunuri de capital – definitie noua;

  • Obligatii privind emiterea autofacturii;

  • Alte noutati in sfera TVA.


ziua: 14 octombrie 2015
ora: 15:00
Lector: specialist din Ministerul de Finante



Seminar de Impozit pe profit: Noul Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015


Printre noutatile semnificative ce vor fi abordate in cadrul seminarului se numara:



  • Noi reguli privind deducerea cheltuielilor;

  • Bazele de impozitare pentru protocol, rezerva legala;

  • Noi procente de deducere in cazul cheltuielilor sociale si a celor de sponsorizare;

  • Modificari privind deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile;

  • Noi reguli privind deductibilitatea cheltuielilor cu pensiile facultative si asigurarile voluntare de sanatate;

  • Noul regim de impozitare al dividendelor;

  • Profitul reinvestit;

  • Rezultatul fiscal al sediilor permanente;

  • Alte noutati in sfera impozitului pe profit.


ziua: 20 octombrie 2015
ora: 17:30
Lector: specialist din Ministerul de Finante


Seminar de Contabilitate si Taxe: Codul fiscal modificat si implicatiile contabile


Printre noutatile semnificative ce vor fi abordate in cadrul seminarului se numara:



  • Noutati in sfera taxelor locale;

  • PFA;

  • Modificari in contabilitatea in partida simpla.


ziua: 21 octombrie 2015
ora: 17:30
Lector: specialist din Ministerul de Finante



Tariful este de 200 RON + TVA pentru fiecare din seminariile prezentate mai sus.


Reduceri se pot aplica dupa cum urmeaza


3% - 2 persoane de la aceeasi societate
5% - 3 persoane de la aceeasi societate
7% - 4 persoane de la aceeasi societate


Pentru inscrieri accesati link-ul de aici, achitati contravaloarea seminarului si transmiteti talonul de inscriere completat.


Taxa se poate achita in contul:


AUDIT ONE AD SRL, RO13648323, nr. RO63 BTRL 0410 1202 G772 90XX deschis la Banca Transilvania, Ag. Centru Civic, sau nr. RO25 BACX 0000 0045 1851 1000, deschis la Unicredit Tiriac Bank, Sucursala Decebal


Talonul de inscriere si dovada platii pot fi transmise la adresa:


E-mail: anamaria.postolache@auditone.ro
Fax: 021.319.62.90

 
Revolutia fiscala BEPS: Schimbari majore vor avea loc in fiscalitatea internationala, companiile trebuie sa analizeze de impactul inca de pe acum
23.06.2015

Majoritatea masurilor propuse la nivelul OECD sau al Uniunii Europene privind BEPS („base erosion profit shifting”- “erodarea bazei impozabile si transferul profiturilor”) ar urma sa fie integrate in urmatorii 1 – 3 ani de catre tarile membre ale Uniunii Europene, inclusiv Romania, si de catre celelalte tari participante la discutiile gazduite de OECD, a spus Dan Badin, Partener coordonator servicii fiscale si juridice Deloitte Romania, in cadrul conferintei organizate de catre Deloitte Romania in parteneriat cu BusinessMark Event Management, “rEvolutia fiscala BEPS”, eveniment ce a avut loc marti, 16 iunie 2015.


Revolutia fiscala BEPS


“Totusi, ritmul de reglementare precum si gradul de adoptare al masurilor va depinde de decizia fiecarei tari in parte”, a spus Badin.


Potrivit lui Badin, masurile si recomandarile Planului de Actiune BEPS se vor traduce in modificari ale legislatiilor nationale, a Conventiei Model OECD de evitare a dublei impuneri si a conventiilor bilaterale incheiate intre state, precum si ale Ghidului OECD privind preturile de transfer.


“Initiativa OECD isi mai propune dezvoltarea unui instrument multilateral, complet inovator in domeniul fiscalitatii, la care si Romania este interesata sa participe in vederea implementarii noilor masuri si recomandari propuse”, a adaugat Badin.

La randul sau, Monica Todose, Director la Directia Preturi de Transfer si Solutii Fiscale in cadrul ANAF, a spus ca autoritatile fiscale din Romania sunt interesate de abordarea OECD asupra fenomenului BEPS si urmaresc cu atentie pozitia UE cu privire la masurile propuse de planul de actiuni impotriva BEPS.


”Inainte de implementarea oricaror masuri propuse de planul de actiune OECD impotriva BEPS, Romania asteapta sa vada cum se pozitioneaza UE pentru a nu avea o abordare unilaterala, ci in acord cu abordarea Statelor Membre asupra recomandarilor emise”, a spus Todose.

Una dintre masurile importante propuse de Planul de Actiune al OECD impotriva BEPS care se preconizeaza a fi aplicata si in Romania se refera la documentatia preturilor de transfer pe care contribuabilii vor fi nevoiti sa o pregateasca.


Astfel, pe langa documentatia deja existenta, noile recomandari ale OECD presupun raportarea suplimentara a unor informatii precum alocarea veniturilor la nivelul entitatilor grupului, a activitatilor economice si a impozitelor platite in fiecare jurisdictie in care grupul activeaza ( country by country reporting – CbC )”, a declarat Ciprian Gavriliu, Director servicii fiscale in departamentul Preturi de transfer Deloitte Romania.


Totodata, ca urmare a implementarii acestei actiuni OECD la nivel international, autoritatile fiscale din Romania vor beneficia de informatiile colectate de la autoritatile din celelalte state, care vor fi folosite in analizele de risc efectuate de inspectorii romani in vederea stabilirii contribuabililor care vor face subiectul inspectiilor fiscale.

„Prin Planul de Actiune al OECD privind BEPS, autoritatilor fiscale le este furnizat un intreg ghid cu privire la aspectele pe care ar trebui sa le urmareasca in timpul unui control fiscal”, a declarat Iwona Georgijew, Coordonator al Practicii privind Preturile de Transfer Deloitte Central Europe si membru al Forumului de Preturi de Transfer al UE.

Reprezentantii Deloitte au afirmat ca noile reguli privind transparenta fiscala si schimbul de informatii vor avea impact chiar si asupra acelor companii care isi platesc echitabil impozitele in diverse jurisdictii, care nu aplica structuri fiscale agresive si nu au intentia de a-si transfera profiturile in jurisdictii cu impozitare redusa.

„In urma noilor reguli introduse, cu siguranta ca numarul de controale fiscale pe tema preturilor de transfer va creste pe plan global”, a mai spus Georgijew.

La randul sau, Daniel Petre, Director servicii fiscale in departamentul Impozite directe Deloitte Romania a spus ca „noile reguli implementate in urma Planului de actiuni BEPS pot conduce la restructurari ale activitatilor desfasurate de companiile multinationale, inclusiv in Romania”.


Ana Petrescu, Manager in departamentul de Impozite directe Deloitte Romania a adaugat: „Cel mai probabil, companiile vor aplica noi reguli de deductibilitate privind costurile de finantare, luand in considerare pozitia grupului si alocarea cheltuielilor cu dobanzile in cadrul grupului, in functie de activitatea economica a fiecarei companii in parte”.


Albert Baker, Coordonator Global al Grupului de Politici Fiscale Deloitte si participant activ la discutiile din cadrul OECD referitoare la proiectul BEPS, recomanda companiilor din Romania sa reactioneze din timp la masurile propuse de BEPS si sa profite de perioada de tranzitie pentru a identifica cea mai buna modalitate de raspuns la modificarile legislative propuse.


Conferinta “rEvolutia fiscala BEPS” a fost sustinuta de catre specialistii Deloitte Romania impreuna cu expertii Deloitte in domeniul fiscalitatii internationale din Canada si Polonia alaturi de reprezentantul ANAF. Agenda evenimentului a inclus teme precum transparenta fiscala si schimbul de informatii, noi reguli de documentare a preturilor de transfer, limitarea deducerii costurilor cu finantarea, noi reguli fiscale privind sediile permanente.

 
BEPS: rEvolutia fiscala. Impactul noilor reguli asupra afacerii dumneavoastra
03.06.2015

In timp ce Romania se afla intr-un proces amplu de rescriere a Codului fiscal, este de asteptat ca schimbarile sa nu se opreasca aici, intrucat pe plan international exista o initiativa de amploare care va schimba radical modelul de business al companiilor multinationale. Proiectul BEPS reprezinta o mobilizare fara precedent a tarilor OECD/G20, care inainteaza intr-un ritm alert si care in scurt timp va redefini principiile fiscalitatii in domeniul impozitelor directe.


revolutie fiscala


Planul BEPS vizeaza recomandari privind modificari la nivelul tratatelor de evitare a dublei impuneri, legislatiei domestice a statelor, precum si altor instrumente internationale privind schimbul de informatii.


In acest context, Deloitte si BusinessMark Event Management va invita sa participati la evenimentul “BEPS: rEvolutia fiscala. Impactul noilor reguli asupra afacerii dumneavoastra”, pe data de 16 iunie 2015, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel pentru a dezbate asupra unor teme, precum:
• Schimbari ale legislatiei fiscale preconizate la nivel mondial
• Impactul initiativelor la nivelul Uniunii Europene
• Raspunsul autoritatilor romane la BEPS
• Schimb de informatii – obligatii noi pentru contribuabili si autoritati
• Limitarea deducerii costurilor cu finantarea
• Preturi de transfer: active intangibile si servicii de rutina
• Alocarea de riscuri si capital in tranzactiile intra-grup
• Noile cerinte de documentare in materie de preturi de transfer
Printre speakerii prezenti in cadrul conferintei se numara:
• Dan Badin – Partener coordonator servicii fiscale si juridice, Deloitte Romania
• Albert Baker – Coordonator Global al Grupului de Politici Fiscale Deloitte, participant activ la discutiile din cadrul OECD referitoare la proiectul BEPS, Deloitte Canada
• Iwona Georgijew – Coordonator al Practicii privind Preţurile de Transfer in cadrul Deloitte Central Europe, membru al Forumului de Preturi de Transfer al Uniunii Europene, Deloitte Polonia
• Monica Todose – Director la Directia Preturi de Transfer si Solutii Fiscale, ANAF
• Daniel Petre – Director servicii fiscale, Impozite directe, Deloitte Romania
• Ciprian Gavriliu – Director servicii fiscale, Preturi de transfer, Deloitte Romania
Evenimentul “ BEPS: Revolutia fiscala ” va avea loc in data de 16 iunie 2015, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.


Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Start Ups, Govnet, DeBizz, Legal Magazin, Brightway, Learn & Go, 4 Career, Revista Valoarea, Roportal.ro, Bucuresteni.ro, Act media, Efin, 1Asig, Administratie.ro, EduManager.ro, Transilvania Business si Portal Finante.


Pentru detalii si inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza organizatorii la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro , office@business-mark.ro.


 


Deloitte este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale care ofera clientilor o gama completa de servicii integrate de consultanta.Compania a dezvoltat o strategie solida, la baza careia se afla o gama diversificata de servicii profesionale furnizate clientilor și un numar considerabil de industrii deservite in intreaga tara.
Deloitte pune la dispoziția clientilor resurse internationale si priceperea locala pentru a-i ajuta sa exceleze indiferent de locul in care acestia isi desfasoara activitatea.Diversitatea este parte integranta a identitatii companiei.


BusinessMark Event Management este divizia BusinessMark de organizare evenimente personalizate pentru clienți și de asigurare a suportului logistic.
BusinessMark oferă posibilitatea construirii de evenimente B2B pentru companii, evenimente gândite și planificate împreună cu fiecare client astfel încât să respecte linia de comunicare și strategia de business ale companiei. Oferim consultanță și suport în implementare în ceea ce privește obiectivele strategice și de business stabilite pentru eveniment și asigurăm managementul evenimentului, acoperind aspectele ce privesc logistica, producția, dar și optimizarea bugetului.

 
Se schimba rolul statului in domeniul energetic
03.06.2015

BusinessMark a organizat Energy Forum 2015, eveniment dedicat sectorului energetic, care a avut loc pe data de 28 mai 2015, la Bucuresti, Hotel Radisson Blu.


Conferinta a constituit un prilej de analiza si dezbatere a sectorului energetic, reunind reprezentanti ai managementului celor mai importante companii energetice prezente pe piata romaneasca, ai autoritatilor si ai asociatiilor din energie.
Evenimentul a fost moderat de Valeriu Binig, Partner, Advisory, EY Romania, iar speakerii invitati au fost: George Guran, Sef Serviciu, Organismul Intermediar pentru Energie, Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, Ovidiu Demetrescu, Director General, Hidro Tarnita, Ion Lungu, Director General, CEZ Trade Romania, Presedinte, Asociatia Furnizorilor de Energie Electrica din Romania – AFEER, Silvia Vlasceanu, Director Executiv, Federatia Patronala a Asociatiilor Companiilor de Utilitati din Energie – ACUE, Vasile Muntenita, Director Executiv, Romelectro, Presedinte, Cogen Romania, Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania si Florin Tobescu, Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei.


energy forum


”Observam ca se schimba rolul statului in domeniul energetic. Statul devine actionar minoritar in companiile pe care le-a gestionat candva si devine gestionar de ajutoare de stat. Fondurile structurale sunt de fapt un ajutor de stat. Certificatele verzi, bonusul de cogenerare sunt tot ajutoare de stat chiar daca nu trec pe la stat ci direct de la public catre agentii economici. Chiar daca statul nu mai are bani in buzunar pentru a sustine companiile pe care le detine, gestioneaza aceste ajutoare de stat”, a declarat Valeriu Binig, Partner, Advisory, EY Romania.


Ovidiu Demetrescu, Director General, Hidro Tarnița, a subliniat ca in Romania, avem forta de munca foarte buna.


”Incercam sa retinem aici oamenii valorosi, dar aceasta forta de munca nu trebuie sa fie ieftina ci platita corect. Pana la urma, banii cu care ii platim se intorc in economie pentru ca sunt cheltuiti tot aici. De asemenea, trebuie sa le oferim investitorilor un mediu in care sa poata sa isi planfice business-ul. Este adevarat ca in Romania s-au modificat regulile in timpul jocului, dar era de asteptat sa se schimbe, avand in vedere schemele respective. De altfel, astfel de schimbari s-au intamplat in multe alte tari”, a afirmat Ovidiu Demetrescu.


Potrivit acestuia, avem o evolutie stabila a productiei de energie, iar consumul este oarecum fluctuant, nivelul de generare de 60 Terra pe an fiind o veste buna.


George Guran, Sef Serviciu, Organismul Intermediar pentru Energie, Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, a vorbit despre Investitii in domeniul energetic promovate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020.


“Pentru proiectele privind promovarea productiei de energie din biomasa si surse geotermale, intensitatea ajutorului de stat acordat nu poate depasi: 60 % din costurile eligibile pentru intreprinderi mari, 70% din costurile eligibile pentru intreprinderi mijlocii, 80% din costurile eligibile pentru intreprinderi mici (inclusiv microintreprinderi)”, a declarat George Guran.


Potrivit acestuia, diferenta pana la valoarea totala a proiectului se acopera de beneficiar.


”Tranzactiile trebuie sa fie transparente, nediscriminatorii si publice. Este normal, dar la noi s-a mers catre o abordare legata doar de cuvinte si nu de ansamblul lucrurilor care trebuiau sa se întâmple. Transparenta este un mod de comportare si nu o afisare de date pe niste site-uri. Ar trebui sa vorbim despre un mod de comportare a companiilor si nu de o concentrare asupra definitiei din Dex a transparentei”, a declarat Ion Lungu, Presedinte, Asociatia Furnizorilor de Energie Electrica din Romania – AFEER.


”Credem ca unul dintre instrumentele care ar putea completa lucrurile bune care s-au facut pe piata romaneasca este posibilitatea de a se incheia direct contracte bilaterale negociate. Burse de energie electrica exista in toate tarile UE si catre ele se uita toti cei care fac tranzactii in domeniu, dar nicio bursa nu a fost delegata sa faca toate tranzactiile din tara respectiva asa cum se intampla in Romania”, a completat Ion Lungu.


Potrivit acestuia, din noiembrie se vor putea face tranzactii numai dupa indeplinirea a doua conditii: licenta de tranzactionare si inscrierea in Registrul National de Tranzactionare.


”Daca in scoala invatasem ca prin cogenerare se face o reducere de combustibili de 30%, tehnologiile de azi au dus la o reducere de peste 40%. Cogenerarea este singura tehnologie care reuseste acest lucru si care creste simultan eficienta. Asta inseamna ca ar trebui sa acordam o mai mare atentie cogenerarii. Din pacate, asta se intampla numai in tari ca Danemarca, Anglia, Germania. Replica este ca la noi nu se poate. Sunt necesare masuri reale, nu masuri electorale. Pentru mine, este o amenintare elaborarea unei noi strategii energetice. Inainte de a face aceasta strategie sunt necesari alti pasi inainte, iar la noi nu sunt facuti”, a declarat Vasile Muntenita, Presedinte, Cogen Romania.


Vasile Muntenita a precizat ca sunt orase unde nu exista solutii pentru incalzire in iarna urmatoare si ca nu se cauta solutii ci primeaza anumite interese locale. De asemenea, acesta a precizat ca surse din piata sustin ca maximum o saptamana Capitala se va confrunta cu lipsa apei calde.


“In ultima parte a anului 2014 ANRE a emis doua ordine avand in vedere liberalizarea pietei interne a gazelor naturale pentru clientii noncasnici de la 1 ianuarie 2015 Luand in considerare necesitatea incheierii pana la aceasta data a contractelor de vanzare-cumparare aferente furnizarii gazelor naturale in regim negociat, ANRE a elaborat si aprobat Ordinul nr. 107/2014, prin care a instituit un set de masuri de ordin legislativ cu privire la furnizarea gazelor naturale la clientii noncasnici, in perspectiva eliminarii preturilor finale reglementate pentru aceasta categorie de clienti”, a declarat Florin Tobescu, Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei.


Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania, a vorbit despre Accizarea energiei obtinuta din biomasa.
”Resursa regenerabila este cea mai abundenta de pe planeta, prima forma de energie, utilizata de om, odata cu descoperirea focului. Este laudabila productia si consumul de astfel de energii dar nu uitati ca din punctul de vedere al accizelor sunteti priviti ca producatori clasici. Anumite produse obtinute din biomasa (de ex. bioetanol, biomotorina, biogaz) intra sub incidenta regimului de antrepozitare indiferent daca acestea sunt destinate comercializarii/consumului propriu”, a declarat Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania.


Potrivit acestuia, produsele din biomasa supuse legislatiei de accize: Biomotorina (Ester metilic de calitatea motorinei, produs din ulei vegetal sau animal), Bioetanol (Etanol produs din biomasa si/ sau fractia biodegradabila a deseurilor), Biogaz (Produs din biomasa si /sau din partea biodegradabila a deseurilor - in stare gazoasa/lichefiata), Energie electrica (Produsa in centrale electrice ce au ca sursa de energie biomasa), BIO-ETBE (Etil-tert-butil-eter produs pe baza de bioetanol).
“In partea de suportabilitate ar trebui sa fie prezent statul. Nu este tarziu, dar poate ca este ultimul ceas. Aproape 45% din populatia Romaniei este in pragul saraciei energetice. Sunt la limita posibilitatii de a plati facturile la energia electrica. Suportabilitatea ar trebui sa fie principala preocupare a Guvernului. Avem consumatori vulnerabili, din motive de sanatate sau alte cauze, care nu pot sa isi plateasca factura la energie electrica. Distorsiunea pretului gazului din ultimii ani a dus la contorsiunea domeniului in Romania”, a declarat Silvia Vlasceanu, Director Executiv, Federatia Patronala a Asociatiilor Companiilor de Utilitati din Energie – ACUE.


Potrivit acesteia, interventia politicului in domeniul energetic s-a făcut si se face fara sa se tina cont de experienta si pozitia specialistilor in domeniu.


Evenimentul a fost organizat cu sprijinul AFEER si ACUE.
Partenerii evenimentului au fost: EY Romania și Horvath & Partners.

 
Orice venit trebuie impozitat o singura data
09.05.2015

BusinessMark, cu sprijinul Camerei Consultantilor Fiscali, a organizat Tax & Finance Forum, eveniment care a avut loc pe 6 si 7 mai 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton.


Forumul a constituit un prilej de analiza si dezbatere a fiscalitatii in Romania, reunind reprezentanti ai celor mai mari companii de consultanta si experti financiari, factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante companii prezente pe piata romaneasca.


Tax forum mai 2015


In prima zi a Tax & Finance Forum au fost dezbatute subiecte legate de: legislatia europeana, modificari, armonizarea legislatiei romanesti, Noul Cod Fiscal, TVA, impozitul pe profit/venit, contributii sociale, impozitarea veniturilor obtinute de nerezidentii din Romania.
A doua zi a Tax & Finance Forum a oferit raspunsuri la unele dintre cele mai importante aspecte fiscale in cadrul unor seminarii sustinute de reprezentanti ai celor mai mari companii de consultanta. Printre subiectele abordate se numara: inspectia fiscala, litigiile fiscale, planificarea preturilor de transfer, aspecte practice privind rambursarile de TVA, reglementarile Noului Cod Vamal al UE, noutati legislative in domeniul contabil, OMFO 1802/2014, optimizarea si planificarea fiscala.
Speakerii primei sesiuni de discutii au fost: Mihaela Mitroi, Partener PwC Romania, Coordonator al Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, Vicepresedinte, CCF, Cristina Clujescu, Tax Manager, EY Romania, Tudor Nedelea, Tax Director, DLA Piper si Corneliu-Teofil Teaha, General Manager, Teaha Management Consulting.


ANAF a facut recent o campanie cu titlul ” Romania functioneaza cu taxele tale ”.Cred ca titlul corect ar fi ”Romania functioneaza cu taxe letale” si poate ca greseala este in prima parte pentru ca Romania functioneaza si nu prea. Sistemului fiscal din Romania are multiple deficiente. La elaborarea codului fiscal nu a existat o strategie pe termen lung acceptata de toata lumea. Nu exista stabilitate. Intr-o stire am citit ca in ultimii 10 de ani Codul Fiscal a fost modificat de 120 de ori. Spre comparatie, in Germania, ultima modificare s-a facut in luna aprilie 2015, iar cea anterioara in aprilie 2013. Este evident ca acolo exista o mult mai mare stabilitate. De asemenea, in Romania nu exista intentia de a educatie fiscala. Sistemul nostru fiscal nu are un caracter constructiv, pozitiv, ci mai degraba punitiv, pentru ca nu exista niciun fel de masura de incurajare a celui care plateste taxele sa o faca avand un minimum de confort ”, a declarat Corneliu-Teofil Teaha, General Manager, Teaha Management Consulting.
Acesta a mai subliniat ca sistemul nostru fiscal nu are un caracter constructiv, pozitiv, ci mai degraba unul punitiv, pentru ca nu exista niciun fel de masura de incurajare a celui care plateste taxele sa faca acest lucru avand un minimum de confort. Potrivit acestuia, sistemul fiscal nu este transparent pana la capat.
Oamenii nu inteleg pentru ce platesc taxele atat timp cat avem un sistem educational si altul sanitar la pamant, autostrazile lipsesc etc. Ce se intampla pana la urma cu banii platiti de noi?”, a mai precizat Corneliu-Teofil Teaha.


Cristina Clujescu, Tax Manager, EY Romania, a vorbit despre modul in care modificarile fiscale vor influenta contribuabilii companii si persoane fizice.


Este foarte important sa realizam ce impact vor avea aceste schimbari asupra noastra. Trebuie numai sa ne informam, sau chiar sa efectuam anumite pregatiri? Vom avea Codul Fiscal rescris dar vor trebui rescrise si normele. Ramane de vazut cand se va inampla acest lucru. Sunt insa in cadrul sau si masuri pozitive. De exemplu, in planul pentru 2019 exista intentia de a reduce cota de impozit pe profit de la 16% la 14%. Speram sa se realizeze aceasta reducere si sa nu mai apara alte modificari. De asemenea, din ianuarie 2019, este prevazuta reducerea cotei de impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti de la 16% la 14%. Un alt plus ar fi eliminarea impozitului pe constructii”, a declarat Cristina Clujescu.


In ceea ce priveste plusurile pentru persoanele fizice, Tax Managerul, EY Romania, a punctat diminuarea cu 2-3% a cotelor de contributii sociale din ianuarie 2018 si plafonarea bazei de calcul pentru contributia sociala datorata de angajat.


Am intalnit in ultima perioada controale fiscale care au impus contribuabililor sume enorme de plata. Multi contribuabili au considerat ca au respectat legile, dar autoritatea fiscala a venit cu o interpretare personala a acestora. Problema este ca numai instantele de judecata se pot pronunta asupra acestui aspect. In ceea ce priveste contestatiile, CPF prevede ca autoritatea fiscala trebuie sa solutioneze cererile formulate de contribuabili si sa emita raspunsul la contestatia fiscala in termen de 45 de zile. Nu se intampla asta. Este acesta un termen obligatoriu sau o recomandare? Ce facem în asemenea situatii?”, a subliniat Tudor Nedelea, Tax Director, DLA Piper.


Mihaela Mitroi, Partener PwC Romania, Coordonator al Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, Vicepresedinte, CCF, a atras de asemenea atentia asupra abuzurilor care se fac in cadrul controalelor fiscale si a vorbit despre schimbarile fiscale trecute si viitoare efectuate la nivel mondial, al UE si al Romaniei.


In Romania, majoritatea controalelor ANAF se finalizeaza cu incadrarea la evaziune fiscala a aproape tuturor actiunilor contribuabililor. Este periculos pentru ca avand o asemenea abordare se pot face si greseli”, a declarat Mihaela Mitroi.


UE a inceput putin mai devreme schimbarile prin adoptarea Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal, Directiva care prevede schimbul de informatii spontan, la cerere si automat. UE este destul de activa pentru ca vrea sa schimbe informatii nu numai cu privire la salarii, dividende, redevente etc ci si informatii cu privire la solutiile fiscale care se dau contribuabililor. Se doreste ca aceste solutii emise catre companii sa fie automat transmise catre statele membre (cele care solicita sau catre toate statele). Va fi o logistica extrem de dificila dar tendinta este catre transparentizare”, a afirmat Mihaela Mitroi.


Vorbitorii celei de-a doua sesiuni au fost: Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA, Ciprian Gavriliu, Tax Director – Transfer Pricing, Deloitte Romania, Cristina Saulescu, Tax Manager PKF Finconta, Daniel Sacal, Partener, Transfer Pricing Services si Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania.


Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA, a vorbit despre noile modificari in cazul bonurilor caselor de marcat fiscale si despre controalele efectuate de autoritatile fiscale.


Modificarea sistemului sanctionatoriu (amenda de la 3.500 de lei pana la 27.500) se face in functie de suma incasata lipsa. Primul prag este de 300 de lei, dar nu mai puțin de 3% din incasari. Nu este specificat insa 3% din care suma (din ziua, saptamana, luna respectiva). Daca suma este mai mica se poate da un avertisment si nu amenda. Suspendarea activitatii se dispune incepand cu cea de-a doua sanctiune dispusa intr-un interval de 24 de ore. Suspendarea activitatii inceteaza in 24 de ore de la plata unei sume egale cu de zece ori amenda. Plangerea nu suspenda executarea”, a explicat Luisiana Dobrinescu.


Potrivit acesteia, fiscalizarea bacsisului va intampina dificultati majore de aplicare: bon fiscal distinct, inmanarea bonului pentru bacsis, costuri suplimentare majore pentru transportul in regim taxi si pentru livrarile la domiciliu, inmanarea bonului fiscal pentru restul neridicat, completarea registrului pentru bani personali si efectuarea perchezitiei, notificarea ANAF pentru infiintarea registrului de bani personali – termen limita: 8 mai 2015.


Nu ar strica mai multa responsabilitate in cadrul controalelor, nu numai raspunderea pe care organele fiscale o tot mentioneaza este importanta. Avem nevoie de responsabilitate si in redactarea textelor de lege pentru a nu ii mai pune in dificultate pe cei care trebuie sa aplice aceste legi si sa raspunda in fata lor”, a mai declarat Luisiana Dobrinescu.


Daniel Sacal, Partener, Transfer Pricing Services, a detaliat implementarea legislatiei privind preturile de transfer.


Din cele 15 puncte de acțiune agreate de OCDE si tarile membre G20, Punctul 8. Privind activele necorporale previne transferul profiturilor prin mutarea activelor necorporale in cadrul grupului. Rezultatele aferente transferului/utilizarii activelor necorporale sa fie in linie cu crearea de valoare a acestor active. Printre metodele de justificare a preturilor de transfer se numara: alternativele reale ale vanzatorului cat si ale cumparatorului, nu trebuie asumat ca intreaga valoare reziduala trebuie atribuita activelor necorporale; Durata de viata a activului poate fi extina si dincolo de generatia curenta a produsului daca acest active necorporale pot fi utilizate la cererea urmatoarei generatii de produse”, a declarat Daniel Sacal.


Cristina Saulescu, Tax Manager PKF Finconta, a vorbit despre managementul eficient si optimizarea fiscala.


Ce presupune un amangement eficient? Maximizarea profitului net, in primul rand. Prin reducerea costurilor (mana de lucru ieftina, schimbare furnizori), prin cresterea cifrei de afaceri (extindere piata, majorare de tarife), prin reducerea taxelor si impozitelor prin metode si practici legale ( relocare). Despre optimizarea fiscala a existat mereu impresia că inseamna ca vrei sa-ti inveti clientul cum sa scape de taxe. Cred ca trebuie sa schimbam aceasta perceptie. Este de fapt tehnica prin care contribuabilul poate alege cea mai buna metoda. Planificarea fiscala agresiva este considerata profitarea de detaliile tehnice ale unui sistem fiscal in scopul reducerii obligatiilor fiscale. Pentru a evita incadrarea la aceasta categorie trebuie sa revizuiti in permanenta contractele, in special cele cu membrii grupului. Asigurati-va ca practicile comerciale sunt rezonabile. Inserati clauze clare in contracte, eliminati tranzactiile circulare, eliminati tranzcatiile care se anuleaza reciproc si isi compenseaza efectele. Asigurati-va ca remuneratia reflecta functiile pe care le indeplineste fiecare societate. Acestea sunt principiile de baza si in relatia cu un tert”, a explicat Cristina Saulescu.


Potrivit acestia, orice venit trebuie impozitat si numai o singura data.


In perioada 2010-2013 inspectiile privind preturile de transfer au fost peste 400, iar in 2014 numarul lor a fost de 130, a explicat Ciprian Gavriliu, Tax Director – Transfer Pricing, Deloitte Romania.


Ajustarile preturilor de transfer au crescut cu 72% in 2013, iar cea mai mare ajustare din 2014 a fost cu 18% mai mare fata de cea din 2013. In 2010-2013 au existat 54 inspectori la nivel local si 12 inspectori la nivel central. In practica, in cadrul inspectiilor fiscale a dosarelor preturilor de transfer exista interpretari diferite cu privire la componența bazelor de cost. Sunt neintelegeri cu privire la specificul industriei etc. Exista diverse probleme si va recomand sa urmati 3 reguli : Regula 1 : nu subestimati autoritatile fiscale. Regula 2 : Nu uitati regula 1 si Regula 3 : Fiti mereu pregatiti”, a declarat Ciprian Gavriliu.


Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania, a vorbit despre avantajele AEO.


La importurile din afara comunitatii cel mai dureros lucru a fost mereu pentru Romania plata TVA la import. S-a introdus insa si la noi neplata TVA la import. Alte facilitati AEO sunt: export permis in afara programului de lucru al vamii, alegerea locului controlului, vamuire la domiciliu fara interventia BV, 24% imbunatatire flux de numerar”, a explicat Mihai Petre.


Potrivit acestuia, in Germania sunt peste 5.000 de certificate AEO, in Olanda sunt peste 1.000, iar in Romania sunt 101. Totusi exista in prezent peste 30 de dosare aflate in pregatire.


Partenerii evenimentului au fost: EY Romania, PwC Romania, Deloitte Romania, UCMS Group, DLA Piper, Transfer Pricing Services, Dobrinescu Dobrev SCA si PKF Finconta.

 
Tax & Finace Forum editia a II a
28.04.2015

BusinessMark, cu sprijinul Camerei Consultantilor Fiscali, organizeaza Tax & Finance Forum, eveniment ce va avea loc pe 6, 7 mai 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton.


Forumul constituie un prilej de analiza si dezbatere a fiscalitatii in Romania, reunind reprezentanti ai Ministerului Finantelor, ai celor mai mari companii de consultanta si experti financiari, factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante companii prezente pe piata romaneasca.


tax forum


In prima zi a Tax & Finance Forum se vor dezbate subiecte legate de: legislatia europeana, modificari, armonizarea legislatiei romanesti, Noul Cod Fiscal, TVA, impozitul pe profit/venit, contributii sociale, impozitarea veniturilor obtinute de nerezidentii din Romania, optimizarea si planificarea fiscala, solutii eficiente de restructurare si reorganizare a afacerii.


Printre speakerii prezenti in cadrul conferintei se numara:


• Reprezentant Ministerul Finantelor Publice
• Mihaela Mitroi, Partener PwC Romania, Coordonator al Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, Vicepresedinte, CCF
• Ciprian Gavriliu, Tax Director – Transfer Pricing, Deloitte Romania
• Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania
• Cristina Clujescu, Tax Manager, EY Romania
• Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA
• Cristina Saulescu, Tax Manager PKF Finconta
• Corneliu-Teofil Teaha, General Manager, Teaha Management Consulting


A doua zi a Tax & Finance Forum va oferi raspunsuri la unele dintre cele mai importante aspecte fiscale in cadrul unor seminarii sustinute de reprezentanti ai celor mai mari companii de consultanta. Seminariile se vor desfasura precum urmeaza:


Ziua a II-a – 7 mai - 09:30 - 13:00 Seminarii paralele


Seminar Aspecte privind inspectia fiscala. Litigii fiscale
Speaker:
Ana-Maria Iordache, Avocat Senior, D&B David si Baias - Pwc Romania


Seminar Planificarea preturilor de transfer
Speakeri:
Adrian Rus, Tax Partner, EY Romania
Gabriela Bancescu, Tax Senior Manager, EY Romania


14:00 - 17:30 Seminarii paralele


Seminar Aspecte practice privind rambursarile de TVA
Speaker:
Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA

Seminar Noul Cod Vamal al UE
Speakeri:
Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania
Daniela Neagoe, Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte Romania


Seminar Optimizare fiscala vs. evaziune fiscala din punct de vedere al angajatorului vs. salariat/persoana fizica
Speakeri:
Cristina Saulescu, Tax Manager, PKF Finconta
Gabriela Noemi Popescu, Senior HR and Social Security Tax Consultant, PKF Finconta

„Tax & Finance Forum ” va avea loc pe 6, 7 mai 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton.


Evenimentul este organizat cu sprijinul Camerei Consultantilor Fiscali din Romania.


Partenerii evenimentului sunt: EY Romania, PwC Romania, Deloitte Romania, Dobrinescu Dobrev SCA si PKF Finconta.


Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Portal Finante, Start Ups, DeBizz, Legal Magazin, Brightway, Learn & Go, 4 Career, Social Media Romania, Revista Valoare, Roportal.ro, Bucuresteni.ro, Actmedia, Efin, 1asig.ro, Imobiliare.net si Indaco.


Pentru detalii si inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza-ne la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro , office@business-mark.ro.



Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.

 
Suma creditelor noi acordate in acest an va depasi valoarea de 50 de miliarde de lei din 2014
28.04.2015

BusinessMark, cu sprijinul Asociatiei Romane a Bancilor, al UNSAR si al ALB Romania, a organizat cea de-a doua editie a Romanian Financial Conference, eveniment care a avut loc pe data de 22 aprilie 2015, la Bucuresti, Hotel Radisson Blu.


Conferinta a constituit un prilej de analiza si dezbatere a sectorului financiar-bancar, reunind intr-un mediu dinamic reprezentanti ai managementului celor mai importante banci si institutii financiare prezente pe piata romaneasca.


financial conference


Vorbitorii primei sesiuni de discutii au fost: Radu Gratian Ghetea, Presedintele Consiliului Director Asociatia Romana a Bancilor, Presedinte, CEC Bank, Petre Bunescu, Director General Adjunct, BRD – GSG, Laurentiu Gabriel Mitrache, Presedinte Executiv, Bank Leumi, Mihai Iordache, Director of Enterprise and Partner Group Romania, Microsoft, Simona Dan, Market Strategy Advisor, GfK Romania, Moderator: Gabriela Folcut, Presedinte Comisia de comunicare, Asociatia Romana a Bancilor.
”Experienta ne-a aratat ca bancile se adapteaza relativ bine la ceea ce se intampla in piata. Bancile trebuie sa reziste cand dobanzile au trei, doua sau o cifra sau cand ne apropiem de dobanzi negative. Avand in vedere proiectul Uniunii Bancare Europene si noile cerinte in materie de reglementare la nivelul sistemului bancar european, imi doresc ca si in Romania sa aplicam aceste cerinte conform prevederilor aprobate de reglementatorii europeni si in spiritul gandit de emitenti”, a declarat Radu Gratian Ghetea, Presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Presedinte, CEC Bank.


Referitor la evolutia creditarii in acest an, Presedintele ARB este de parere ca daca ne referim la fiecare banca in parte probabil ca vom vedea institutii de credit care inregistreaza cresteri de doua cifre pentru creditele noi acordate, dar acesta majorare de doua cifre nu este posibila pentru soldul creditului neguvernamental la nivelul sistemului bancar.


”Daca vorbim despre perspectiva creditarii, avem perspective complexe dar vom gasi solutii. In afara de elementele pe care cam toata lumea le-a recunoscut public - IMM-urile si companiile sunt din ce in ce mai putin eligibile - a mai aparut un lucru, de care trebuie sa tinem cont. Incepi si analizezi un business, un client si aproape inconstient trebuie sa-ti pui problema daca nu cumva are o problema cu DNA sau cu Fiscul. Nu este o critica la adresa justitiei sau fiscului in ceea ce priveste demersurile care se fac, dar pentru noi este o problema noua”, a mai afirmat Radu Gratian Ghetea.


Petre Bunescu, Director General Adjunct, BRD – GSG, a declarat ca suma creditelor acordate de banci in acest an va depasi valoarea de anul trecut de 50 de miliarde de lei.


”In Romania statul nu a investit, pentru ca nu a fost nevoie, nici macar un leu pentru a salva vreo banca. Asta probeaza faptul ca actionarii bancilor din Romania au aici investitii pe termen lung. Nimeni nu si-a propus sa vina in Romania numai pentru o perioada de vreme buna. Totusi, sunt peste 100 de mii de IMM- uri care au intrat in insolventa sau au disparut de pe piata prin faliment. Acest aspect a afectat si bancile pentru ca aveau in portofoliu credite acordate lor. Multi proprietari au golit firmele de active cand au vazut problemele pentru ca bancile sa nu mai aiba cum sa-si recupereze banii. Cred insa ca in buna masura aspectele crizei economice au trecut”, a mai precizat Petre Bunescu.


Laurentiu Gabriel Mitrache, Presedinte Executiv, Bank Leumi, este de parere ca mediul economic nu poate functiona fara banci, dar ca nici bancile nu pot functiona intr-un mediu economic necompetitiv.


”Bancile sunt pe prima pagina in aproape toate publicatiile si exista un discurs public directionat catre acestea. Nu pot sa nu apreciez multitudinea de aprecieri care se fac cu privire la sistemul bancar si profesionalismul celor care impun anumite puncte de vedere. Totusi nu pot sa nu remarc ca s-a ajuns la ceea ce se intampla cu cateva mii de ani in urma pe vremea lui Socrate. Pe Socrate nu l-a interesat adevarul sau neadevarul ci puterea de a convinge. Spre nemultumirea mea, remarc asta si in zilele noastre, am aceasta insatisfactie a discursului public”, a afirmat Laurentiu Gabriel Mitrache.


Acesta a subliniat faptul ca disciplina creditarii este in masura sa limiteze creditele neperformante. Totusi, datele arata ca si in luna ianuarie deteriorarea portofoliilor a continuat, pentru ca a continuat curatarea portofoliilor de credite neperformante.


Mihai Iordache, Director of Enterprise and Partner Group Romania, Microsoft, a declarat ca domeniul digital a devenit noul stil de viata al multora dintre clientii companiei, iar in sectorul bancar se poate remarca inceputul perioadei post-criza. Accentul pe inovatie este insa necesar.


”In ultimii 10 ani au aparut noi jucatori: Google, Apple etc. Au aparut tehnologii, sisteme, iar marketshare-ul Microsoft a ajuns la 15%. Nu ne mai adresam un piete PC ci uneia post-PC. Marketshare-ul nostru a devenit 15% din peste 90%. Asta ne-a determinat sa investim cel mai mult in inovatie, fiind pe locul doi din acest punct de vedere la nivel mondial”, a afirmat Mihai Iordache.


Simona Dan, Market Strategy Advisor, GfK Romania, a prezentat rezultatele unui studiu care arata cat de importanta este loializarea clientilor.


”Dureaza luni de zile sa castigi un client nou si cateva secunde sa pierzi unul. Un client satisfacut nu este neaparat un client loial, adica acela care promoveaza serviciile de care beneficiaza si de care este multumit. Loialitatea a surclasat iata satisfactia clientilor. Referitor la banci, studiul a relevant ca 80% dintre clientii atasati de banca sunt cei care achizitioneaza alte produse si recomanda brandul mai departe”, a explicat Simona Dan.


Cea de-a doua sesiune de discutii i-a avut ca invitati pe: Iulian Panait, Head of Market Research and Statisics, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Ileana Botez, Director de Comunicare & Marketing, Bursa de Valori Bucuresti, Mihaela Cojocaru, Deputy CEO & Vice President of the Board, CertAsig, Razvan Diaconescu, Director General, IMPULS-Leasing Romania, Alexandra Smedoiu, Senior Manager, Consultanta fiscala, PwC Romania, Adriana Ahciarliu, Secretar General, Asociatia Societatilor Financiare din Romania – ALB, Florentina Almajanu, CEO, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurari din Romania – UNSAR.


Iulian Panait, Head of Market Research and Statisics, Autoritatea de Supraveghere Financiara, este de parere ca nici in 2015 piata asigurarilor nu va inregistra cresteri.


”2015, probabil, ca nu va fi un an de crestere semnificativa pe piata asigurarilor, asa cum nici 2014 nu a fost un an de crestere, din contra. Exista si motive legate de efortul de a face fata schimbarilor legislative care exista in aceasta perioada. Sunt multe proiecte care consuma resurse si care contribuie la aceasta evolutie. Situatia nu este un caz exceptional al Romaniei. La nivel european, in 2015, piata asigurarilor va stagna, iar din 2016 ar putea exista o usoara tendinta de crestere a primelor subscrise pentru asigurarile generale si cele de viata”, a explicat Iulian Panait.


Potrivit acestuia, evolutia sectorului financiar-nonbancar este o provocare, avand in vedere toate noile masuri care vor sa asigure mai multa transparenta, dar a caror implementare este destul de dificila.


Mihaela Cojocaru, Deputy CEO & Vice President of the Board, CertAsig, a detaliat noile sisteme si norme la care piata asigurarilor va trebui sa se alinieze pana la 1 ianuarie 2016.


1 ianuarie 2016 este data limita pana la care societatile de asigurare trebuie sa treaca la noul regim de reglementare Solvency II. Este o mare provocare pentru companiile romanesti. Este adevarat ca firmele care fac parte din grupurile internationale sunt ceva mai pregatite pentru acolo pregatirile au inceput in urma cu mai multi ani. Se va pune accent pe evaluarea riscurilor, modul in care este analizat un risc, profitabilitate ( mai mult decat pe volum si cota de piata ), se va pune accent pe fiecare clasa de asigurare”, a declarat Mihaela Cojocaru.


Potrivit acesteia, 1 ianuarie 2016 va insemna si trecerea la noul sistem de contabilitate IFRS.


” In Romania sunt peste 400.000 de IMM-uri. Nu toate au o viata lunga. Din statisticile referitoare la modul in care evolueaza firmele noi, se remarca faptul ca in ultimul an s-au infiintat 60.000 de businessuri noi, in medie, acestea nu rezista mai mult de 2-3 ani. Stam foarte prost la nivelul inovatiei. Desi Romania castiga an de an premii pentru inventii si inovatii acestea nu sunt puse in practica. Prin AeRo, BVB ofera companiilor posibilitatea sa se dezvolte si sa foloseasca piata ca alternativa de finantare”, a declarat Ileana Botez, Director de Comunicare & Marketing, Bursa de Valori Bucuresti (BVB).


Aceasta a subliniat importanta educatiei financiare. BVB a implementat in ultimii ani mai multe programe cu acest scop. Prin intermediul unuia dintre ele, peste 6.000 de elevi si studenti au vizitat BVB.


”Am observat ca leasingul functioneaza ca un barometru al economiei. Daca urmarim in paralel evolutia PIB-ului Romaniei, leasingul este cu un an inainte. Daca leasingul inregistreaza scaderi intr-un an, in anul viitor si PIB-ul va scadea. Leasingul poate sa sustina economia, dar are nevoie in schimb de sprijin fiscal, legislativ si politic”, a afirmat Adriana Ahciarliu, Secretar General, Asociatia Societatilor Financiare din Romania – ALB.


Aceasta a prezentat concluziile unei analize a sectorului din ultimii ani. Potrivit studiului, registrele BNR indica o reorientare a IFN-urilor catre principiul ”one stop shop”, leasingul financiar domina piata finantarilor IFN cu 60%, iar piata de leasing este concentrata in zona primelor 10 companii.


Este nevoie sa analizam fiecare segment al pietei si sa intelegem cum a fost influentat de fiscalitate, daca l-a ajutat sa creasca, sau din contra l-a inhibat. Un cadru fiscal stabil da credibilitate oricarui plan de afaceri. Ma refer la legile aplicabile, dar si la felul cum sunt aplicate in cadrul controalelor efectuate de organele fiscale. In ultimele doua luni de zile am auzit despre noul Cod Fiscal, pe langa modificarile cu caracter macro este foarte usor sa trecem cu vederea anumite precizari care vor influenta major anumite domenii. In ceea ce priveste societatile de leasing, fiscalitatea a adus costuri suplimentare. Aceasta industrie este cea mai activa in incercarea de a modifica lucrurile care nu sunt corecte”, a subliniat Alexandra Smedoiu, Senior Manager, Consultanta fiscala, PwC Romania.


Alte teme dezbatute au fost:
• Perspectivele sistemului bancar romanesc sub umbrela Uniunii Bancare Europene
• Reglementarea in criza si post criza si efectul asupra creditarii
• Noua arhitectura bancara si testul AQR in sistemul bancar romanesc
• Solutii de atragere a surselor de finantare: investitii straine directe, fonduri europene, capital suveran
• Aspecte privind economisirea: fonduri de investitii, asigurari, fonduri de pensii, piata de capital
• Finantarea prin piata de capital – perspective de crestere, oportunitati
• Piata IFN romaneasca – context, perpective, tendinte


Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, UNSAR, ALB.
Partenerul principal al evenimentului a fost Microsoft, iar sponsorii: Valoris, Advantage, Biroul de Traduceri Champollion.


Partenerii media au fost: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Portal finante, Start Ups, DeBizz, Legal Magazin, Brightway, Learn & Go, 4 Career, Social Media Romania, Revista Valoare, Roportal.ro, Bucuresteni.ro, Actmedia, Efin, 1asig.ro, Imobiliare.net si Indaco.

 
Romanian Financial Conference
06.04.2015

Financial ConferenceBusinessMark, cu sprijinul Asociatiei Romane a Bancilor, are placerea sa va anunte organizarea celei de-a doua editii a Romanian Financial Conference, eveniment ce va avea loc pe data de 22 aprilie 2015, la Bucuresti, Hotel Radisson Blu.


Conferinta constituie un prilej de analiza si dezbatere a sectorului financiar-bancar, reunind intr-un mediu dinamic reprezentanti ai managementului celor mai importante banci si institutii financiare prezente pe piata romaneasca.


Conferinta va dezbate teme legate de: perspectivele sistemului bancar romanesc sub umbrela Uniunii Bancare Europene, reglementarea in criza si post criza si efectul asupra creditarii, efectele insolventei asupra mediului financiar, stabilitatea mediului de afaceri si a sistemului financiar, reglementari, perspective de crestere si provocari ale pietelor romanesti de capital, asigurari, leasing, fonduri de investitii si pensii.


 Printre speakerii care au confirmat participarea se numara:



  • Radu Gratian Ghetea, Presedinte, Asociatia Romana a Bancilor, Presedinte, CEC Bank

  • Petre Bunescu, Director General Adjunct, BRD – GSG

  • Laurentiu Gabriel Mitrache, Presedinte Executiv Bank Leumi

  • Florin Danescu, Presedintele Executiv, Asociatia Romana a Bancilor

  • Adriana Ahciarliu, Secretar General, Asociația Societăților Financiare din Romania – ALB

  • Florentina Almajanu, CEO, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurari din Romania – UNSAR

  • Simona Dan, Market Strategy Advisor, GfK România

  • Reprezentant Banca Nationala a Romaniei

  • Reprezentant Autoritatea de Supraveghere Financiara


Evenimentul va fi structurat în doua sesiuni. In prima parte vor fi dezbatute provocarile sistemului bancar. Printre temele abordate se numara:



  • Perspectivele sistemului bancar romanesc sub umbrela Uniunii Bancare Europene

  • Reglementarea in criza si post criza si efectul asupra creditarii

  • Noua arhitectura bancara si testul AQR in sistemul bancar romanesc

  • Riscul de tara, ratingul Romaniei, stabilitatea mediului de afaceri si a sistemului financiar

  • Risk management si limitarea gradului de neperformanta in sistemul bancar. Ce pasi sunt necesari dupa curatarea bilanturilor bancilor pentru o creditare mai sustinuta?

  • Cum este afectata concurenta daca proiectele nationale de transpunere nu respecta spiritul directivelor europene? Care este impactul asupra economiei?

  • Mecanismele care ar conduce la cresterea numarului de companii eligibile pentru credite

  • Efectele insolventei asupra mediului financiar. Asteptarile bancherilor privind legea insolventei persoanelor fizice

  • Educatia financiara si riscurile pe care le implica un credit


A doua sesiune va aborda serviciile financiare non-bancare si va dezbate piata romaneasca de asigurari, leasing, fonduri de pensii si finantarea prin piata de capital.


Conferinta este organizata cu sprijinul Asociatiei Romane a Bancilor, iar partener al evenimentului este Microsoft.


Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Portal finante, Start Ups, DeBizz, Legal Magazin, Brightway, Learn & Go, 4 Career, Social Media Romania, Revista Valoare, Roportal.ro, Bucuresteni.ro, Actmedia, Efin, 1asig.ro si Indaco.


Pentru detalii si inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza-ne la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro , office@business-mark.ro.

 
Noul Cod Vamal al Uniunii Europene: Romania mai are la dispozitie cativa ani pentru trecerea completa la sistemul electronic
03.04.2015

Dupa mai bine de douazeci de ani de la ultimele modificari importante aduse legislatiei vamale, Uniunea Europeana va schimba Codul Vamal. Noile prevederi ce vor reforma legislatia vamala vor intra în vigoare incepand cu 1 mai 2016. Agentii economici implicati in operatiuni de comert exterior sunt direct afectati de noile prevederi. Acestia trebuie sa actioneze inca din acest an, pentru a se conforma noilor modificari si a nu fi pusi in situatia de a intrerupe/modifica la jumatatea anului 2016 modul in care efectueaza in prezent vamuirea marfurilor.


Noul Cod Vamal


Deloitte impreuna cu specialistii Comisiei Europene au organizat pe data de 31 martie 2015, la Hotelul InterContinental din Bucuresti, un eveniment despre impactul adoptarii noului Cod Vamal al Uniunii Europene.
Evenimentul, organizat cu sprijinul BusinessMark, a subliniat principalul rol al noului Cod Vamal care isi propune reorientarea activitatii de vamuire catre un sistem si un mediu complet electronic. Codul Vamal al Uniunii Europene stabileste noua legislatie vamala cu impact semnificativ pentru mediul de afaceri incepand cu data de 1 Mai 2016.
Sperkerii evenimentului au fost: Frank Janssens - Comisia Europeana, Sef Unitate A3: Proceduri vamale & Management de proiect, Fernand Rutten - Deloitte Belgia, Partener Vama si Comert International, Pieter Wessel – Partener servicii fiscale, Deloitte Romania, Mihai Petre – Senior Manager servicii fiscale, Deloitte Romania, Daniela Neagoe – Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte Romania si Ioana Lira – Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte Romania.
Pieter Wessel – Partener servicii fiscale, Deloitte Romania, a fost primul vorbitor al conferintei si a facut o scurta trecere prin istoria uniunii vamale din Europa.


“In 1957 Tratatul de la Roma a stabilit Comunitatea Economica Europena, care proclama miscarea libera a marfurilor, a serviciilor si a capitalului de lucru. In ianuarie 1968 se stabiliea uniunea vamala care interzicea taxele vamale la nivel intern si care impunea un tarif vamal comun in relatia cu statele terte”, a explicat Pieter Wessel.


Acesta a amintit despre beneficiile instaurate din 1985 de Carta Alba a Comisarului Lord Cockfield, care susţinea “Cat de mare ar fi evolutia daca schimbul comercial si industria din Europa s-ar putea desfasura in baza unei singure piete neobstructionate. Sarcina este de a inlatura toate barierele: fizice tehnice si fiscale, care divizeaza Europa si care o obliga sa nu functioneze ca o singura unitate economica”.


“Traiesc in Romania de 6 ani si am vazut schimbarile facute in ultima vreme. Sunt sigur ca Romania merge in directia buna. Imi place Romania, sper sa-mi cresc copiii aici dar sunt lucruri de imbunatatit, mai ales in domeniul legislativ. Avem obligatia sa folosim sistemul asa cum trebuie, din punct de vedere al businessului propriu si nu numai”, a mai precizat Pieter Wessel.


Frank Janssens, Comisia Europeana (CE), Sef Unitate A3: Proceduri vamale & Management de proiect, considera de asemenea ca Romania a progresat din multe puncte de vedere.


“In Romania lucrurile merg cum trebuie si speram ca noua legislatie din domeniul vamal sa ajute la dezvoltarea economiei europene. Intrarea in vigoare a noului Cod Vamal nu inseamna ca totul se va schimba din mai 2016. Lucrurile se vor schimba treptat pana in decembrie 2020. Important este ca trecem la procesarea electronica obligatorie a datelor”, a explicat Frank Janssens.


Acesta a subliniat importanta armonizarii, precizand ca in prezent exista diferente de la un stat membru la altul.


“Aproximativ 95% a fost deja armonizat, dar trebuie sa continuam. Companiile care sunt active in mai multe state membre trebuie sa aiba o metoda comuna pentru toate statele respective. Sistemele IT sunt diferite oarecum si nu vor fi disponibile noile sisteme în toate statele membre din luna mai 2016. Pregatim baza legala specificapentru acest subiect. Se vor acorda si derogari speciale, in general pentru poziționarea geografică. De exemplu, în Malta nu se poate face transport pe cai ferate. De aceea este important sa nu cheltuim timp si bani pentru chestiuni inutile”, a mai declarat Frank Janssens.


“Dacă solicitati o autorizare pentru UE veti putea aplica printr-un un singur portal. Fluxul de informatii va fi imediat accesibil celor implicati in schimburile comerciale. Astfel se va facilita accesul rapid al comerciantului. Sunt in acest moment nenumarate intalniri pentru a pune la punct acest lucru. Informatiile vor fi disponibile in format electronic. Trebuie sa trecem la sistemul electronic pentru că utilizarea hartiei nu va mai fi permisa dupa perioada de tranzitie”, a explicat Frank Janssens.


Potrivit acestuia, Romania mai are la dispozitie cativa ani pentru renuntarea totala la hartie si trecerea completa la sistemul electronic, lucru vizat pentru toate operatiunile de export si import.


“Care este scopul Codului Vamal? In primul rand, facilitarea comertului corect, legitim. Apoi, nevoia de a oferi mai multa siguranta si securitate. Trebuie sa ne concentram pe cei care nu vor sa respecte regulile. Este aparenta trecerea responsabilitatii pe umerii companiilor. Conceptul acestui Cod este acela de a descreste numărul de agenti vamali. Cu mai puțini oameni va fi posibil sa faci mai mult. Codul Vamal urmareste desigur si asigurarea unui mediu „paperless” pentru comertul international”, a declarat Fernand Rutten - Deloitte Belgia, Partener Vama si Comert International.


Totodata, acesta a prezentat lista celor 58 de tari care au implementat programe similare conceptului de Operator Economic Autorizat (AEO), cum sunt SUA, Japonia, Canada . Programul AEO va fi implementat in continuare in alte 10 tari: Botswana, Chile, Ecuador, El Salvador, Macedonia, Maroc, Indonezia, Serbia, Tunisia si Seychelles.


“Informatiile tarifare obligatorii (ITO) sunt o unealta foarte importanta la dispozitia operatorilor economici, pot fi utilizate la orice birou vamal din Uniune si elimina discutiile cu autoritatile vamale la momentul importului cu privire la clasificarea tarifara a produselor, oferind confortul utilizarii corecte a codurilor tarifare”, a declarat Mihai Petre – Senior Manager servicii fiscale, Deloitte Romania.


Potrivit acestuia, exista peste 250.000 ITO valabile la momentul de fata in Uniune, iar in Romania sunt numai 1.300.


“90% dintre litigiile care sunt in prezent cu autoritatea vamala sunt pe clasificarile tarifare. Este o chestiune foarte subiectiva si de cele mai multe ori este lasata la nivel de comisionar vamal. Ori ITO este o procedura care noua, ca societate, ne da confortul că nu vom avea litigii pe clasificare tarifara in urmatorii ani. Riscurile de a primi ajustari in cazul unui control sunt zero. Mai neplacut este ca numarul lor este de numai 1.300 in Romania”, a adaugat Mihai Petre.


Reprezentantul Deloitte a mai precizat ca din 2016 ITO vor fi valabile 3 ani si vor fi obligatorii si pentru operatorii economici nu doar pe pentru autoritatile vamale


“Declaratia vamala va fi necesara pentru toate marfurile destinate plasarii sub un regim vamal, cu exceptia regimului de zona libera. Regimurile vamale speciale sunt reclasificate in trei categorii: tranzitul, utilizare specifica si prelucrare”, a explicat Daniela Neagoe – Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte Romania.


Daniela Neagoe a oferit de asemenea informatii despre datoria vamala.


“Datoria vamala ia nastere la momentul importului sau prin nerespectarea obligatiilor stabilite in legislaţia vamala. In noul Cod vamal a fost introdusa o prevedere care permite ca datoria vamala sa se stinga daca nerespectarea obligatiilor vamale nu a avut consecinte semnificative asupra functionarii corecte a regimului declarat si nu constituie o tentativa de frauda si daca toate formalitatile necesare pentru reglementarea situatiei marfurilor sunt indeplinite ulterior”, a completat Senior Consultantul servicii fiscale, Deloitte Romania.
Ioana Lira, Senior Consultant servicii fiscale, Deloitte Romania, a vorbit despre noutatile generate de Ordinul Nr. 3633/2014 privind reprezentarea in vama.


“Reprezentarea vamala era restrictionata pana anul trecut comisionarilor vamali. In prezent, reprezentarea directa poate fi realizata de orice persoana. Reprezentarea indirecta poate fi realizata numai de catre persoanele juridice romane autorizate sa functioneze in calitate de comisionar in vama. Persoanele juridice romane, altele decat cele autorizate sa functioneze in calitate de comisionar in vama, pot actiona ca reprezentant indirect numai in cazul in care sunt mandatate de o singura persoana”, a explicat Ioana Lira.


Aceasta a prezentat, totodata, avantajele AEO: securizarea lantului logistic, reducerea garantiilor, neplata TVA la import, simplificari, regimuri speciale, competenta, profesionalism, siguranta si securitate.
Conferinta a fost structurata in patru sesiuni in care s-au discutat cele mai importante modificari ale Noului Cod Vamal al Uniunii Europene si implicatiile pe care acestea le vor avea asupra agentilor economici implicati in operatiuni de comert exterior.


Partenerii media ai evenimentului au fost: Brightway, Portal Finante, Govnet, Jurnalul de afaceri, Promo afaceri, Business 24, Ziare.com, Calendar evenimente, Start Ups, Debizz, Legal Magazin, Learn & Go, 4 Career si Transilvania Business.
Pentru detalii suplimentare, accesati www.business-mark.ro.

 
Ce noutati prezinta Codul Fiscal aplicabil in 2015?
05.03.2015


Astazi, 5 martie 2015, World Trade Center Bucuresti a gazduit dezbatere privind noul Cod Fiscal aplicabil in 2015.


La eveniment au participat reprezentanti ai mediului de afaceri din Romania, profesionisti din domeniul consultantei fiscale, contabilitatii, auditului financiar.


dezbatere noul cod fiscal 2015


Agenda conferintei a inclus teme precum:



  • Modificarile aduse Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala;

  • Impactul modificarilor mentionate asupra mediului de afaceri;

  • Diminuarea evaziunii fiscale din Romania.


Noutatile fiscale propuse au fost comunicate participantilor de catre:



  • Darius Valcov-Ministrul Finantelor Publice;

  • Adrian Vascu- Presedinte, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania;

  • Florentina Susnea- Prim-vicepresedinte, Camera Consultantilor Fiscali;

  • Mircea Ursache- Vicepresedinte, Autoritatea de supraveghere Financiara;

  • Dan Badin- Partener Coordonator Tax & Legal, Deloitte Romania;

  • Emanuel Bancila- Director Executiv Radu si Asociatii SPARL;

  • Alin Negrescu- Tax Director, KPMG

  • Dan Schwartz- Managing Partner RSM Scott;

  • Dan Manolescu- Secretar de Stat, Ministerul Finantelor Publice;

  • Cristian Parvan- Secretar General Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania;

  • Nawaf Salamaleh- Presedinte Fondator, Alexandrion Grup Romania;

  • Madalina Racovitan- Reprezentant, Consiliul Investitorilor Straini;

  • Cristian Agalopol- Vicepresedinte Citibank;

  • Alex Jurconi- Presedinte, Federatia Patronala PRO AGRO.


Darius Valcov: „Si daca am dori, nu am putea avea impozitare progresiva, bazele ANAF nu permit”.


Seria dezbaterilor a fost deschisa de Darius Valcov, Ministrul Finatelor Publice, care a explicat celor prezenti modificarile care se doresc a fi introduse prin noul Cod Fiscal si care a precizat inca de la inceput ca impozitarea progresiva nu este posibila in prezent. „Si daca am vrea, sa trecem la impozitarea progresiva, in urmatorii doi ani nu este posibil pentru ca astazi, ANAF-ul, nu are posibilitatea prin bazele de date si aplicatiile pe care le are la dispozitie sa aplice impozitarea progresiva. Deci nu vom discuta despre impozitare progresiva, nici macar la nivel teoretic” a fost declaratia ministrului.


Ministrul a mentionat ca planul pentru Codul Fiscal si pentru Codul de procedura Fiscala are numeroase referiri la locurile de munca, dorindu-se descurajarea muncii la negru.


TVA-ul va fi redus cel tarziu la finalul anului 2015 de la 24% la 20% in general si de la 24% la 9% pentru produsele din carne. Pana in 2018 se doreste ca nivelul TVA sa fie de 16%.


In privinta contributiilor sociale se intentioneaza o reducere, incepand cu 1 ianuarie 2016, de 3%, de la 10.5% la 7.5% pentru angajat si de 2,3% pentru angajator, de la 15,8% la 13,5%.


„Este foarte important, sa dam posibilitatea companiilor sa isi plateasca mai bine angajatii si mai mult decat atat, sa ii plateasca pe toti, cu contract de munca, cu forme legale” a declarat Valcov.


O alta masura propusa este plafonarea platii contributiilor la 5 salarii medii pe economie, astfel incat, sa fie sprijiniti cei care astazi lucreaza in sistem de PFA, pe drepturi de autor sau in mai multe companii.


Pentru PFA-uri si drepturi de autor, va fi scoasa plata contributiilor de la angajator si va fi crescuta deducerea de la 20% la 40% pentru drepturi de autor.


Impozitarea microintreprinderilor se va face astfel:



  • intreprinderile mici si mijlocii care au 1-2 angajati vor plati un singur impozit de 1% din cifra de afaceri;

  • pentru intreprinderile cu un singur angajat, impozitul va fi de 3% din cifra de afaceri;

  • intreprinderile care nu au niciun angajat vor plati impozitul de 3% si contributiile minime pentru un angajat.


In privinta impozitului pe dividende, ministrul a anuntat ca acesta va fi de 0% incepand cu 1 ianuarie 2016.


In cadrul conferintei au fost, de asemenea, aduse in discutie subiecte precum impozitarea proprietatilor imobiliare, evaluarea impobilelor si rolul pietei de capital in dezvoltarea companiilor romanesti.


Sursa foto: www.bursa.ro

 
 
portal financiar     audit     contabilitate     consultanta     cum ma abonez     despre noi     contact harta site
Site-uri partenere: Certificare Bilant - Certificare Declaratie 101 alexdinu.ro trainingurispecializate.ro termeni si conditii     copyright © 2011 Portal Finante
  Web design:Web design Bucuresti