Inregistrare  |  Autentificare  |  Recuperare parola        
 
EXPERTI CONTABILI
CONSULTANTI FISCALI
AUDITORI


Calendar fiscal




Curs valutar

Curs valutar valabil joi, 27 iulie 2017

EUR 4.5628  
GBP 5.1101  
USD 3.9248  
CHF 4.1008  


Newsletter
Inscrie-te la newsletter si vei primi e-book-ul...
Introduceti in casuta de mai jos adresa dvs. de email pentru a primi newsletterul nostru.



Da mai departe!




Idei de afaceri si antreprenoriat

Piata imobiliara si materialele de constructii in 2015
27.03.2015

BusinessMark a organizat evenimentul “Real Estate & Construction Forum”, care a avut loc pe 24 martie 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton.


Real Estate Confference


In cadrul evenimentului a fost analizata piata de real estate din Romania: cele mai atractive proiecte ale dezvoltatorilor pentru piata in 2015– rezidential, comercial si birouri, evoluţia preţurilor si sursele de finantare, piata materialelor de constructii, aspecte fiscale si legislative specifice industriei.


Vorbitorii primei sesiuni de discutii au fost: Dragos Vilceanu, Presedinte, Asociatia Brokerilor Imobiliari, Adrian Vascu, Presedinte, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania si Alexandra Smedoiu, Senior Manager, Consultanta Fiscala, PwC Romania.


”Potrivit Agentiei Naționale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, in anul 2007 au fost inregistrate 700.000 de tranzactii. In anul 2009, numarul lor a scazut la jumatate, 350.000. In 2011 au fost inregistrate 550.000 de tranzactii, in 2012, 700.000, iar in anii 2013 si 2014, numarul tranzactiilor s-a menținut la 825.000 de tranzactii”, a declarat Dragos Vilceanu.


Adrian Vascu, Presedinte, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania a prezentat o analiza a orașului Cluj-Napoca.


”Numarul de locuinte a crescut constant in perioada 1977-2011, in paralel cu
cresterea suprafetei locative. Cresterea de 59%, respectiv aproape 42.000 locuinte construite in perioada 1977-1992 reflecta dezvoltarea extinsa a blocurilor de locuinte din perioada comunista. In aceasta perioada, cresterea suprafetei locative a depasit usor cresterea numarului de locuinte, ceea ce a condus la o minora crestere a indicatorului care reflecta suprafata medie/ locuinta, de la aprox. 32 mp/ locuinta in 1977 la 35 mp/ locuinta in 1992”, a precizat Adrian Vascu.


Potrivit acestuia, locuintele construite in perioada 1992-2002 au fost mai spatioase decat in perioada precedenta si numarul acestora a crescut cu 2%. In perioada 2002-2012 numarul de locuinte si numarul de camere au crescut semnificativ, desi populatia a inregistrat o usoara scadere (3%).


”Anul 2014 a fost marcat de foarte multe probleme practice: impozitul pe constructii, impozitul pe cladiri aplicabil in cazul amenajarilor de cladiri, reevaluari de cladiri, demolari si modernizari. Anul in curs va fi marcat de scutirea amenajarilor la cladiri de impozit pe constructii (indiferent de valoare), reducerea impozitului pe constructii de la 1,5% la 1% si de regulile speciale pentru contribuabilii care aplica IFRS”, Alexandra Smedoiu, Senior Manager, Consultanta Fiscala, PwC Romania.


Cea de-a doua sesiune de discutii i-a avut ca invitați pe: Claudiu Georgescu, Presedinte, Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania, Bogdan Pirvu, CEO, AdePlast, Andrei Sulyok, Director General, Lindab Romania si Bogdan Balan, Prduct Manager, Saint-Gobain Romania.


”AdePlast este cel mai important producator roman de materiale pentru constructii, cu capital 100% romanesc. Este totodata singura companie din Romania care produce termosistem complet cu certificare europeană ETAG”, a declarat Bogdan Pirvu, CEO, AdePlast.


Compania este prezenta in Oradea si Ploiești, iar in 2013 o noua investiție a fost lansata in Roman.


”Aerul contine peste 300 de compusi organici volatili din care peste 20 dauneaza sanatatii. Aerul neventilat afecteaza sistemul respirator, nervos si imunitar, conduce la stari de ameteala, alergii, iritaţii ale ochilor, nasului, pielii, tulburari de somn si digestive. 40 % din copiii de 4 ani sufera de cate o forma de afectiune alergica. Umiditatea de la interior ne influenteaza direct starea de sanatate. Nu putem avea control asupra umiditatii fara un sistem mecanic, centralizat, care sa controleze circulatia aerului interior – exterior”, a explicat Andrei Sulyok, Director General, Lindab Romania.


Acesta a prezentat avantajele Lindab Inside, sistem de ventilatie centralizat, care asigura in permanenta aportul de aer proaspat.


”De ce ne intereseaza tendintele in evaluarea impactului asupra mediului? In 2008 certificarea cladirilor era “right thing to do”, in 2014 ea se face la cererea clientilor (dezvoltatori). Specialisti in domeniu apreciaza ca peste 50% din spatiile de birouri noi din Bucuresti tintesc in 2015 o clasificare de sustenabilitate”, a declarat Bogdan Balan, Product Manager, Saint-Gobain Romania.


Compania a fost infiintata in 1665 in Franta. Este prezenta in 64 de tari si are 193.000 de angajati.


”Desi industria constructiilor a scazut cu 10% in 2014 in Romania, piata materialelor de constructii a crescut cu 3% anul trecut. Putem intelege ca apare un fenomen prin care industria materialelor incepe sa de distanțeze de industria constructiilor. Acest lucru se realizeaza in primul rand prin cresterea exporturilor”, a declarat Claudiu Georgescu, Preşedinte, Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania.



Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ANEVAR.
Sponsorul “Real Estate & Construction Forum” a fost ADEPLAST, iar partenerii media: Agenda Construcțiilor & Fereastra, Jurnalul de Afaceri, Imobiliare.net, Debizz, Business24, Legal Magazin, Promoafaceri, Ziare.com, Calendar Evenimente, Portal Finanțe, Govent, Startups.ro, Brightway, Learn&Go, 4Career si Social Media.


Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie care ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu-i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic. Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare. Pentru mai multe informatii, vizitati www.business-mark.ro.

 
Real Estate & Construction Forum
09.03.2015

BusinessMark are placerea sa va anunte organizarea evenimentului “Real Estate & Construction Forum”, ce va avea loc pe 24 martie 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton. 


Real Estate Forum


In cadrul evenimentului vom analiza piata de real estate din Romania: cele mai atractive proiecte ale dezvoltatorilor pentru piata in 2015– rezidential, comercial si birouri, evolutia preturilor si sursele de finantare, piata materialelor de constructii, aspecte fiscale si legislative specifice industirei.
Forumul reprezinta un prilej de dialog intre reprezentantii autoritatilor publice din domeniu, companii de constructii, investitori, dezvoltatori imobiliari si furnizori de solutii si tehnologii pentru o dezvoltare urbana sustenabila.


Printre speakerii evenimentului se numara:



  • Paul Racovita, Inspector General, Inspectoratul de Stat in Constructii

  • Gheorghe Patrascu, Arhitect sef, Primaria Municipiului Bucuresti

  • Claudiu Georgescu, Presedinte, Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania

  • Laurentiu Plosceanu, Presedinte, Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii, ARACO

  • Giani Croitoru, Consilier Personal al Primarului Crtistian Popescu Piedone, Primaria Sectorului 4

  • Adrian Vascu, Presedinte, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania

  • Dragos Vilceanu, Presedinte, Asociatia Brokerilor Imobiliari

  • Reprezentanti ai autoritatilor locale

  • Reprezentant Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

  • Reprezentanti companii de constructii

  • Reprezentanti retaileri de bricolaj


Real Estate & Construction Forum va avea loc pe 24 martie 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee Palace Hilton.


Evenimentul are drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Govnet, Portal Finante.ro, Start Ups, DeBizz, Legal Magazin, Brightway, Learn & Go, 4 Career, Agenda Constructiilor & Fereastra.

Pentru detalii suplimentare, accesati www.business-mark.ro.
Pentru inscrieri, acceseaza www.business-mark.ro sau contacteaza-ne la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro, office@business-mark.ro.



Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.
Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.

 
Cei mai inspirati creativi din advertising se intalnesc pe 14 noiembrie, la Bucuresti!
04.11.2014

Accendo Training organizeaza pe data de 14 noiembrie, a II-a editie a conferintei “99% Inspiratie. Reclame Making Off.


Prima editie s-a desfasurat la Club 99, din Bucuresti si a atras peste 130 de participanti, reprezentanti ai departamentelor de marketing si comunicare ale celor mai cunoscute companii din Romania.


Anul acesta povestea continua si vor fi aduse pe in scena cele mai creative minti ale industriei de publicitate, pentru a afla care sunt etapele conturarii unui concept creativ cu adevarat inspirat.


Invitati:



  • Bogdan Naumovici -23 Communication Idea

  • Catalin Dobre - McCann Erickson

  • Manuela Gogu -Lowe & Partners

  • Diana Alexa -Leo Burnett Group

  • Sorin Psatta - BBDO


De ce sa participi?



  • daca vreiafli cum se realizeaza un brief de creatie

  • daca vrei sa stii care sunt pasii in realizarea unei reclame de success

  • daca vrei sa stii cum sa creezi texte care vand

  • daca vrei sa stii cum sa asociezi imagini cu emotii

  • daca te intereseaza ca produsul/serviciul tau sa iasa din anonimat

  • daca te fascineaza publicitatea

  • daca AZI crezi in schimbare si daca nu vei lasa pe MAINE ideile tale


..vino sa afli cum au prins contur cele mai bune reclame din advertisingul romanesc si care sunt ingredientele principale in realizarea unei campanii publicitare de mare impact.


Vino acum in comunitatea oamenilor creativi, pe 14 noiembrie, la Bucuresti.


Pentru mai multe informatii legate de eveniment, va rugam accesati www.accendotraining.ro


Comunicat: Accendo Training

 
4 factori pe care sa ii ai in vedere cand vrei sa investesti
20.08.2014

Investitii, ghid investitiiDaca esti la inceput de drum in lumea investitiilor si a investitorilor, trebuie sa fii constient de responsabilitatea care vine cu acest domeniu de afaceri. Toti investitorii de renume din lume vorbesc de patru factori importanti pe care trebuie sa ii ai in vedere inainte de a te hotari sa finantezi o afacere.


1.Intelegerea exacta a planului de afaceri
Trebuie sa urmaresti cu foarte mare atentie prezentarea antreprenorului sau a viitorului antreprenor si apoi sa pui toate intrebarile necesare pentru o intelegere perfecta a ideii. Ai grija ca cel care incearca sa te convinga sa ii oferi finantarea sa fie capabil sa iti raspunda la toate nelamuririle. Nu vrei sa ai vreo legatura cu un antreprenor care nu este sigur pe el si nu stie exact ce vrea sa faca.


2.Siguranta faptului ca respectiva afacere acopera o nevoie
Un antreprenor trebuie sa aiba o cercetare de piata foarte detaliata si sa poata sa iti demonstreze cu lejeritate ca afacerea lui va fi un succes. Daca antreprenorul nu iti spune, intreaba-l tu cum are de gand sa modifice comportamentul actualilor clienti ai respectivei piete, astfel incat sa ii redirectioneze de la companiile concurente la a lui.


3.Existenta unei echipe de angajati potriviti
O afacere de succes se construieste cu angajati talentati, pregatiti si dedicati. Ai grija ca antreprenorul sa fie perfect constient de acest aspect si sa fie deja documentat asupra a ceea ce presupune o serie de angajari eficienta. Cunoaste deja ceva experti in domeniu? Cum are de gand sa efectueze etapa de recrutare? Ce cauta in managerii pe care ii va angaja? Acestea sunt cateva exemple de intrebari la care raspunsurile antreprenorului trebuie sa vina cu o foarte mare lejeritate.


4.Investitia facuta cu mintea, nu cu inima.
Cu atat mai mult la inceput de drum, investitorii pot fi tentati sa se lase sensibilizati de persoane charmatice. Mai important decat experienta entreprenorului, de modul in care isi prezinta ideea de afacere sau de povestea vietii sale, este planul de afacere pe care acesta il are si cat de sigur este pe ceea ce vrea.


Photo: www.freedigitalphotos.net

 
3 greseli in incercarea de a reduce cheltuielile
08.08.2014

Ieftin nu inseamna intotdeauna bun, iar, in incercarea de a reduce cheltuielile, foarte multi antreprenori ajung sa faca unele greseli care le pot fi fatale. Chiar daca bugetul de care dispui este restrans, trebuie sa stii ca exista o modalitate corecta si una gresita de a economisi. 


Iata cele mai comune greseli de acest fel, pe care trebuie sa le eviti.

1.Reducerea serviciilor tentante pentru clienti
Reducerea cheltuielilorIn momentul in care antreprenorii incearca sa faca economii, majoritatea lor se axeaza in primul rand pe beneficiile pe care, in mod normal, compania lor le ofera clientilor. Gandeste-te ca un mod de a aduce mai multi bani in companie este sa iti pastrezi clientii fideli si sa aduci altii noi. Astfel, cei care cumpara in mod obisnuit de la tine nu trebuie sa isi dea seama ca nu esti in cea mai buna perioada, altfel isi vor pierde increderea in tine, iar compania ta va avea de suferit pe termen lung.


2.Reducerea bugetului de marketing
Promovarea companiei tale si a produselor si serviciilor pe care le oferi este vitala in era in care traim. Asadar, nu te gandi sa nu mai dai importanta acestui aspect cu scopul de a-ti reduce cheltuielile generale. Incearca sa gandesti aceste probleme pe termen lung. Scopul afacerii tale este de a avea cat mai multi clienti, asadar reducerea bugetului destinat marketing-ului nu este o solutie potrivita.


3.Reducerea beneficiilor angajatilor
Daca ti-ai obisnuit angajatii ca o data pe luna sa le oferi masa de pranz, chiar daca aceasta este o cheltuiala, nu te opri. Angajatii tai trebuie sa se simta apreciati, asadar, daca vrei sa lucreze in continuare pentru tine si sa dea tot ce au mai bun, continua sa le oferi acest sentiment.
Daca angajatii tai vor pleca, nu numai ca vei pierde niste oameni care au ajutat la cresterea afacerii tale si o puteau face impreuna, ci vei avea de suportat o serie de costuri suplimentare ce vin odata cu o angajare noua.


Photo: FreeDigitalPhotos.net

 
4 lucruri pe care sa la faci inainte de a vinde o afacere
24.07.2014

Te-ai hotarat sa iti vinzi afacerea, stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi, dar nu stii ce trebuie sa faci pentru a reusi sa obtii pretul corect si sa grabesti acest proces? Iata o serie de patru lucruri care te vor ajuta in solutionarea acestor probleme. Ia-le in calcul si nu uita ca trebuie sa fii foarte pregatit din avans.


1.Organizeaza
Cel mai important lucru pe care il ai de facut este sa te asiguri ca afacerea ta functioneaza cat mai eficient cu putinta. Mai mult decat atat, trebuie sa poti demonstra acest lucru la orice ora. Potentialii cumparatori nu vor sa te astepte cu raspunsul la o intrebare de bun simt si nici sa te vada cum cauti prin teancuri de dosare un act anume. Asadar, organizeaza-ti toate documentele, astfel incat sa poti ajunge foarte usor la ele si incearca sa evidentiezi prin aceasta organizare faptul ca afacerea se afla in punctul optim pentru a fi cumparata.


2.Ia in calcul factorul “timp”
O afacere se vinde cel mai usor si cel mai bine atunci cand este in ascensiune. Astfel, tu trebuie sa te gandesti ce moment al anului iti este cel mai favorabil. Spre exemplu, daca ai o afacere cu un stand de inghetata, nu incerca sa il vinzi la finalul verii.


3.Consulta un expert
Sa cauti ajutor specializat nu este o rusine, ci dimpotriva. Sunt multe aspecte pe care poate ca le omiti. Poate nu sti cum sa calculezi anumite taxe sau cum sa stabilesti un pret corect. Un expert iti poate rezolva aceste probleme. In plus, vei putea sa folosesti timpul in care ai fi dus aceste sarcini la bun sfarsit, pentru a-ti mentine afacerea la cel mai inalt nivel. Cumparatorii asa ceva cauta.


4.Arata-le potentialilor cumparatori viitorul frumos.
Mai mult decat de prezentul infloritor, trebuie sa le arati doritorilor si sansele mari de succes pe care afacerea le are pe termen lung. Incearca sa oferi alaturi de afacere si un plan de dezvoltare cu reale sanse de reusita.

 
Cum sa creezi parteneriate strategice?
20.06.2014

Capacitatea unui antreprenor sa a construi parteneriate strategice, fie ca este vorba de ceva pe termen lung sau de o scurta alianta, este vitala pentru succesul financiar al afacerii, datorita mediului schimbator si foarte competitiv.


Partenert FaceriIata o serie de sfaturi in acest sens.


1. Priveste peste limite


Imagineaza-ti ca ai in fata ta un posibil partener care pare perfect pentru tine. Acum, problema este ca foarte multi antreprenori uita de faptul ca mai sunt inca o multime care asteapta la usa. Nu fi unul dintre ei.


Atunci cand intra in diverse parteneriate strategice, multi oameni uita ca una dintre principalele caracteristici ale mediului de afaceri actual este abundenta. Asadar, ia in calcul toate posibilitatile si nu ramane strans legat de primul venit.


2. Fii sigur pe tine
Multi antreprenori intra in diverse parteneriate pentru ca nu simt afacerile lor au suficienta valoare pe cont propriu. In acel moment, niciodata nu se creeaza relatii reciproc benefice.
Trebuie sa privesti cu cat de multa seriozitate valoarea pe care tu o aduci intr-un parteneriat. Totodata, inainte de a negocia cu un potential partener trebuie sa ai raspunsuri clare la doua intrebari: de ce aceasta relatie are capacitatea de a te ajuta si care sunt asteptarile tale de la acest parteneriat.


3. Intelege motivatia potentialilor parteneri
Odata ce tu esti sigur pe beneficiul pe care il poti obtine in urma parteneriatului, este timpul sa intelegi si punctul celuilalt de vedere. Nu ezita sa intrebi un potential partener care este motivul pentru care el doreste aceasta conxiune si ce doreste sa castige.

4. Cauta o viziune comuna
Este clar faptul ca, intr-un parteneriat, fiecare vine cu propriile plusuri si minusuri. Cu toate acestea, este foarte important ca o serie de valori sa fie impartasite de ambele parti. Vedeti amandoi acest parteneriat ca un beneficiu din acelasi punct de vedere? Aveti aceeasi viziune pentru modul in care vreti sa cresteti impreuna si acelasi nivel de entuziasm? Ei bine, raspunsurile acestor intrebari ar trebui sa fie pozitive pentru atingerea succesului.


5. Negociaza sigur pe tine
Cand intr- discutie se ajunge la astfel de detalii, este aproape imposibil sa existe un acord comun de la inceput. Nu lasa acest initial dezacord sa te incomodeze. Daca esti pregatit, trebuie sa stii unde sa stai ferm si unde sa il lasi pe celalalt sa manevreze situatia.


Nu uita ca este nevoie de doi oameni si de doua puncte de vedere pentru a exista o negociere.


Foto: FreeDigitalPhotos.net


 

 
Cum sa analizezi cheltuielile afacerii tale?
10.06.2014

Inainte de toate, trebuie sa stii ca este foarte important ca acest proces sa fie realizat de o persoana sau o companie calificata in domeniu. Cu toate acestea, probabil ca si tu vrei sa analizezi acest aspect, altfel decat o fac rapoartele specialistilor.


Asadar, daca vrei sa fii pe cont propriu sau daca vrei sa intelegi ce fac economistii, iata un plan pentru analiza cheltuielilor afacerii tale.


Analizeaza situatia veniturilor si a cheltuielilor


Pentru fiecare element al afacerii tale in parte, calculeaza sumele cheltuite pentru obtinerea lui si profitul adus. Exista o multime de soft-uri care sa te ajute in acest prim pas. Apoi, compara cifrele lunii trecute, ale ultimelor trei luni, ultimuli semestru sau an. 


Urmatorul pas este sa incerci sa identifici motivele pentru care cifrele sunt mai mici sau mai mari, dupa caz. Gandeste-te la toate posibilitatile si incearca sa determini care sunt cele mai mari cheltuieli care nu aduc un profit pe masura si, pe de alta parte, care sunt cele mai profitabile aspecte ale afacerii tale.


Compara realitatea cu bugetul estimat


Fiecare perioada pe care tu vrei sa o analizezi trebuie sa aiba un buget estimat. Asadar, realizeaza acest lucru pentru anul viitor, spre exemplu. Cand vei dori sa analizezi aspectele financiare ale respectivei perioade, vei avea de unde sa pleci.
Acest lucru nu inseamna ca realitatea va coincide cu estimarile sau ca ar trebui sa fie asa. Pe parcursul timpului apar multe modificari ale mediului economic pe care, probabil, nu le-ai putut anticipa. Cu toate acestea, bugetul estimat te ajuta sa intelegi ce se intampla, din punct de vedere financiar, cu fiecare element al afacerii tale.


Compara finantele din domeniul tau


Acesta este pasul in care treci de limita stricta a afacerii tale si analizezi ce se intampla in intreg domeniul in care profesezi. Iti poti alege cateva companii de renume pe care sa le iei ca punct de reper pentru comparatia ta. Ce merge la ei si nu merge la tine sau invers si de ce?


Bineinteles ca rapoartele financiare ale altor companii sunt foarte greu de obtinut, dar un specialist va putea sa analizeze cateva puncte ale acestora, chiar si din exterior.


 

 
5 motive pentru care afacerea ta are nevoie de interni
22.05.2014

Probabil ca nici tu nu faci parte din categoria de antreprenori care se trezesc dimineata cu gandul ca ar avea nevoie de mai multe persoane de 19-20 de ani in companie. Cu toate acestea, poate ca asa ar trebui. Iata cinci motive care te-ar putea determina sa deschizi niste posturi de internship la tine in companie.


1. Internii vin cu multa energie.
Persoanele care vor sa intre in colaborari de tip internship sunt cele care se zbat sa dovedeasca de ce sunt in stare. In plus, toti sunt in mare cautare de experienta, iar lista de candidati din care sa alegi pe cine vrei va fi destul de generoasa. Astfel, cu atat mai mult daca le vei oferi si posibilitatea de angajare dupa aceasta perioada, ei vor da tot ce au mai bun pentru afacerea ta.


2. Internii reprezinta o mana de lucru ieftina.
Ai posibilitatea de a scoate la bataie niste internship-uri platite sau nu. In cazul celor platite, avantajul este ca vor aplica mai multi candidati. Avantajul celorlalte tine de finantele afacerii tale, in cazul in care nu iti permiti sa mai platesti pe altcineva.


3. Internii vin cu idei proaspete.
Daca si in compania ta majoritatea angajatilor au fost alesi pe baza criteriului de experienta, gandeste-te ca internii nu se bazeaza pe precedent in luarea deciziilor si vin cu idei noi. Daca le oferi un manager cu mintea deschisa, ai putea fi uimit de rezultate.


4. Internii de top devin angajatii de top
Ii iei, ii formezi, vezi ce pot si la sfarsit, daca ambele parti sunt multumite, ii angajezi. Cultura unei companii este foarte importanta, iar a angaja pe cineva care deja stie cum sta treaba va fi un mare avantaj pentru afacerea ta. In plus, deja le cunosti aptitudinile si le vei putea gasi cel mai potrivit loc.


5. Internii te pot ajuta sa treci peste sarcinile cu care te lupti.
Gandeste-te ca cei care depun pentru un internship nu stiu exact ce post ar dori sa ocupe in compania ta. Asa ca, ii poti lua pe langa tine si sa le imparti munca in mici sarcini pe care sa le indeplineasca. Nu te teme si lasa-i sa se ocupe si de altceva decat de mici chestiuni administrative (asa cum se intampla in majoritatea situatiilor). Avantajul sta in ambele parti.

 
4 greseli de evitat in strangerea de fonduri pentru o noua afacere
05.05.2014

Lumea afacerilor este plina de foarte multi potentiali creditori pentru o noua afacere. Cu toate acestea, foarte multe cereri de finantare sunt respinse din diverse motive, unele intemeiate, altele nu. 


In schimb, daca si tu esti la inceput de drum in antreprenoriat, iata o serie de greseli pe care este posibil sa le faci in cautarea finantatorilor tai. Evitarea acestor abateri, nu numai ca iti va creste sansele in obtinerea de fonduri, dar si in mentinerea unui flux constant de bani.


1. Planuri de afaceri injumatatite
Nu este nimic mai grav decat sa mergi la o intalnire cu un potential finantator fara o pregatire riguroasa. Un plan de afaceri reusit implica mult timp si multa energie, dar aceasta este singura modalitate prin care investitorii iti vor acorda interes. Trebuie sa vii cu o descriere convingatoare a afacerii, cu previziuni financiare reale, cu o analiza a concurentei si a pietei.
Cu toate acestea, este un lucru de la sine inteles faptul ca nu toti suntem specialisti in toate. Daca nu stii cum se realizeaza acest document, apeleaza la ajutorul celor calificati.


2. Prea multa atentie acordata ideii, prea putina managementului
In ochii investitorilor, nu este suficient faptul ca tu ai inventat un concept ideal, pe care toata lumea si-l va dori. Trebuie sa demonstrezi ca ai o echipa puternica si specializata, care va putea genera veniturile necesare.
Spre exemplu, arata ca ai recrutat deja un agent de vanzari de top, un contabil cu experienta relevanta sau alte persoane din celelalte categorii ale personalului cheie.


3. Cererea de prea putini bani
Investitorii sunt antreprenori cu experienta. Astfel, ei stiu ce inseamna realele nevoi ale unei noi afaceri. Daca tu ceri prea putine fonduri, isi vor da seama ca nu ai acordat suficienta atentie potentialelor riscuri.
Ia in calcul faptul ca s-ar putea ca vazarile tale initiale sa nu fie chiar pe masura asteptarilor sau ca pe piata pot aparea diverse conditii neasteptate.


4. Prea multi investitori
La primul gand, acest lucru nu pare a fi o problema. Totusi, gandeste-te ca tot timpul pot aparea confllicte de interese. Concurenta este uriasa, iar argumentele logice nu pot fi tot timpul solutii in astfel de situatii.
Realizeaza mai multe de liste cu potentiali investitori si nu ataca mai multe in acelasi timp. Gandeste aceste liste astfel incat fiecare dintre ele sa nu contina oameni care, pusi impreuna, ti-ar putea ruina afacerea.

 
Sfaturi pentru a evita sau a castiga lupta cu criza financiara
29.04.2014

De cele mai multe ori antreprenorii nu sunt atenti la semnalele care anunta o criza financiara. De asemenea, odata ajunsi in plina criza, ei pot avea tendinta de a subestima gravitatea situatiei sau, dimpotriva, de a face totul sa para mai rau decat este. Niciuna dintre aceste atitudini nu este deloc eficienta. Criza financiara


Asadar, iata o serie de sfaturi pentru a reusi sa eviti crizele financiare sau pentru ca afacerea ta sa iasa la lumina dupa un astfel de moment.

1. Renunta la propriile perceptii despre cum arata o companie aflata in dificultate.
Treci peste limitele pe care ti le-ai impus si incearca sa te documentezi in domeniu. Sunt o sumedenie de semne care pot anunta probleme, dar, mai des, problemele sunt rezultatele unor interactiuni de factori.
Fii atent, deschide ochii la ceea ce se intampla in jurul tau si ia aminte la sfaturile pe care le primesti!


2. Forteaza-te sa iti critici propriul plan.
Autocritica este foarte importanta. Oamenii sunt obisnuiti sa fie multumiti de un produs pe care l-au realizat. Lasa-ti un timp si apoi analizeaza cat de obiectiv poti planul de criza.
Totodata, trebuie sa stii ca un astfel de document ar trebui innoit periodic. Piata se schimba, posibilele obstacole se schimba, concurenta se schimba, la fel si personalul. Astfel, trebuie sa adaptezi planul de criza tot timpul pentru a fi pregatit.


3. Concentreaza-te pe produsele sau serviciile cheie
Pentru a evita situatiile de criza, trebuie sa analizezi permanent care sunt produsele sau serviciile tale care chiar aduc profit si care sunt acelea care sunt o pierdere de bani. Acelasi lucru trebuie sa il ai in vedere si in cazul investitiilor. Cu alte cuvinte, determina care sunt elementele cheie ale afacerii tale si acorda-le importanta cuvenita.
Totodata, trebuie sa ai o prognoza buna pe termen mediu si lung. Gandeste-te la nevoie actuale ale consumatorilor si in functie de ele si de alti factori, determina-le pe cele din viitor.


4. Trateaza fiecare rasturnare neplacuta de situatie ca pe o criza.
Niciodata nu stii ce te va astepta dupa urmatoarea usa deschisa. Asa ca, in momentul detectarii unui semnal de alerta, rezolva situatia cat de eficient poti si acorda-i o mare importanta.
In acelasi timp, reactionand asa, colaboratorii si angajatii tai vor fi obisnuiti sa reactioneze rapid si corect in situatii de criza, iar numarul si eficienta optiunilor de rezolvare vor creste considerabil.


5. Responsabilizeaza-ti echipa.
In caz de criza fiecare trebuie sa stie ce are de facut. Astfel, de la angajatii din domeniul tehnic, pana la echipa de relatii publice, fiecare are un rol bine definit pe care trebuie sa stie sa il aplice. Unul coordoneaza, altul munceste, unul asigura comunicarea interna, altul pe cea externa si asa mai departe.


Foto: FreeDigitalPhotos.net

 
Intalnirea cu un potential investitor pentru afacerea ta
16.04.2014

In cautarea finantatorilor pentru afacerea ta, vei avea de-a face cu intalnirea fata in fata cu un potential investitor. Acesta este momentul in care tu trebuie sa fii convingator, sa ai argumente puternice, sa stii sa te prezinti. Foarte multi antreprenori nu stiu cum sa pregateasca acest moment sau cum sa puna problema. Ei se pierd intr-o prezentare digitala de 30 de slide-uri si uita de anumiti factori importanti care pot justifica hotararea investitorilor.


Potentialii investitori te vor baga in seama doar daca ideea ta se potriveste nevoilor si intereselor lor. Astfel, cea mai buna metoda de abordare este o conversatie proaspata si personalizata, de care investitorilor le va pasa. Iata cateva sfaturi pentru organizarea unei astfel de intalniri.

1. Pregateste niste puncte pe care trebuie sa le atinga conversatia, nu elabora o prezentare impersonala si formala. Bineinteles ca trebuie sa incepi cu o serie de afirmatii despre motivul pentru care are loc intalnirea, dar foloseste-te de acest moment pentru a porni un dialog si nu un monolog.
De asemenea, nu uita ca, daca vrei sa convingi potentialul investitor sa semneze un cec, trebuie sa ii identifici motivele pentru care ar face acest lucru. Nu incerca sa expui motivele tale pentru care el ar trebui sa accepte.

2. Intr-o astfel de intalnire, trebuie sa stii sa asculti si sa observi interlocutorul. In timp ce persoana din fata ta vorbeste, mai mult decat sa o asculti, trebuie sa incerci sa ii intelegi caracterul si motivul pentru care este acolo, motivul pentru care ar putea fi interesat de afacerea ta.

3. Este un mare minus o conversatie care se opreste la afirmari si confirmari. Trebuie sa te gandesti tot timpul la modalitati prin care sa conduci discutia la un nivel superior celui prezent. Determina punctele care sunt importante pentru interlocutor si concentreaza tema principala in jurul lor. Discuta despre ele si despre motivele care le fac esentiale in ochii potentialului investitor.

4. Fa tot posibilul sa eviti sa discuti doar despre ideea ta. In schimb, incearca sa porti o conversatie care sa aiba ca tinta directa potentialul investitor pe care il ai in fata. Adu in subiect interesele sale si, cat mai subtil, transforma-le in punctele cheie ale afacerii tale. Spre deosebire de o prezentare PowerPoint, de exemplu, o conversatie nu trebuie sa fie indreptata in primul rand spre tine. Orienteaza tema discutiei catre investitor si, astfel, rezultatele vor fi cele dorite.

 
 
portal financiar     audit     contabilitate     consultanta     cum ma abonez     despre noi     contact harta site
Site-uri partenere: Certificare Bilant - Certificare Declaratie 101 alexdinu.ro trainingurispecializate.ro termeni si conditii     copyright © 2011 Portal Finante
  Web design:Web design Bucuresti